Kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el a Praktiker tavaly
A Praktiker 57,1 milliárd forintos nettó árbevételt ért el 2018-ban, mintegy 20 százalékkal többet az előző évinél, az adózás utáni nyereség meghaladta a 3 milliárd forintot az előző évi 2,8 milliárd után – mondta Karl-Heinz Keth, a barkácslánc ügyvezető igazgatója a vállalat csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Ebben az évben 15 százalékos forgalomnövekedést tervez a társaság, amit megvalósíthatónak látnak az idei első hónapok adatai alapján – tette hozzá.
Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a tavalyi összforgalom 7 százalékát adta az online értékesítés, ami kétszámjegyű emelkedés 2017-hez képest, és a webforgalom további erősödésére számítanak.
Értékelése szerint a forgalom növekedése egyrészt a kedvező piaci környezetnek, a fokozódó vásárlási kedvnek, másrészt a Praktiker jelentősen átalakított és kibővített árukínálatának köszönhető.
A Praktiker 1998 óta van jelen Magyarországon, 20 áruházat működtet, és 1550 dolgozónak ad munkát.
Tavaly mintegy 6 millió fizető vásárló fordult meg a barkácslánc áruházaiban, 15 százalékkal több az előző évinél – ismertette Karl-Heinz Keth.
Hangsúlyozta, folytatják áruházaik modernizációját, mert tapasztalataik szerint ez egyértelműen növeli a forgalmat. Tavaly hat áruházat építettek át, 2023-ig minden üzletüket szeretnék felújítani.
Az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére elmondta, tavaly 1,6 milliárd forintot fordítottak a felújításokra, idén is körülbelül ennyit terveznek erre a célra.
A vállalat további terjeszkedési terveiről szólva közölte, szívesen nyitnának még 2-3 áruházat. A magyarországi szabályozás ezt ugyanakkor nehezen teszi lehetővé – mondta, utalva a „plázastop” törvényre. Felmerült a határon túli terjeszkedés lehetősége is.
A Praktiker tájékoztatása szerint mintegy 300 beszállítóval dolgoznak, a hazai vállalkozások aránya elérte a 80 százalékot. A 160 milliárd forintosra becsült barkácsszektorban a Praktiker a második legnagyobb áruházlánc. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >