Újabb duplázást tervez regionális növekedési stratégiájában az AutoWallis Csoport 2028-ig
750 milliárd forintos árbevételt és 40 milliárd forintos EBITDA nyereséget tervez 2028-ra az AutoWallis Csoport, ezzel mindkét mutató esetében megduplázhatja tavalyi eredményeit. A 16 országban 24 autómárkát képviselő, regionálisan meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató a következő időszakban is évi 2-3 akvizíciót tervez, és az intenzív növekedési szakaszt követően a menedzsment 2026 után osztalékfizetésre kíván javaslatot tenni.
Duplázódó árbevételt és nyereséget, továbbá nemzetközi növekedési sztorit tervez 2028-ig az AutoWallis Csoport frissített stratégiájában, melyben a vállalat bemutatta módosított tervszámait és osztalékfizetési tervét is. A lépésre azt követően került sor, hogy az autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató több pénzügyi mutató esetében már tavaly meghaladta a korábban 2025-re kitűzött céljait. 2019-es tőzsdére lépése óta óriásit növekedett az AutoWallis Csoport: árbevétele négyszeresére, nyeresége tízszeresére ugrott azóta, köszönhetően a következetesen végrehajtott stratégiának.
Müllner Zsolt, az AutoWallis elnöke kifejtette, hogy a Csoport bővülése az elmúlt öt évben elsősorban tranzakciós volt, miközben organikus növekedése is felülmúlta az iparági trendet. A régiós szinten meghatározó pozíciójú AutoWallis 2019 óta 48 milliárd forintot vont be a tőkepiacról, az általa képviselt márkák száma pedig 9-ről 24-re nőtt, ezen időszak alatt 11 akvizíciót hajtott végre, és 16 országra bővítette ki tevékenységét.
Müllner Zsolt kiemelte, hogy az elmúlt években mutatott kiemelkedő, trendszerű növekedés eredményeként az AutoWallis mára nemzetközi csoporttá vált: bevételének több mint fele tartósan a külföldi piacokról származik. A növekedést a vállalat olyan gazdasági kihívások között teljesítette, mint a COVID-járvány, az autógyártást is érintő ellátási lánc problémák, a magas inflációs környezet, valamint a mindezek mellett dráguló finanszírozás. Az AutoWallis Csoport növekedése mindvégig válságállónak bizonyult, amely a hatékonyan diverzifikált márka- és országportfólió mellett a tudatosan követett stratégiának volt köszönhető. A folyamatos fejlődésnek köszönhetően a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat minden téren szintet lépett, így az AutoWallis a következő időszakban a nemzetközi befektetők figyelmének növekedésére számít – emelte ki a társaság elnöke.
Az AutoWallis frissített növekedési stratégiájában azzal számol, hogy 2028-ig a tavalyi több mint duplájára, akár 750 milliárd forintra emelkedhet árbevétele és EBITDA nyeresége, valamint adózás előtti eredménye is ugyanilyen mértékben, 40 milliárd, illetve 25 milliárd forintra ugorhat.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kifejtette, hogy a növekedést a társaság tovább javuló működési hatékonyság mellett tervezi elérni. Az öt év során a társaság az organikus növekedés mellett továbbra is évi 2-3 akvizícióval tervez a gazdálkodásában, miközben továbbra is célja, hogy az általa jelenleg lefedett országokban minél több, már képviselt márkával jelenjen meg kiskereskedelmi téren is szélesítve a portfólióját. A stratégiában az AutoWallis továbbra is a közép-kelet-európai régió országaiban kíván terjeszkedni, miközben a képviselt márkák bővítésén is dolgozik, különös tekintettel a feltörekvő gyártókra és márkákra.
Ormosy Gábor elmondta: az AutoWallis azzal számol, hogy a bővülés intenzívebb része 2026-ig tarhat, amit egy stabil, normalizálódó növekedési fázis követhet. A vállalat ebben az időszakban nem tervez újabb tőkeemelést, a stratégia megvalósítását a megtermelt nyereségből és más, elsősorban kötvény- és banki forrásokból tervezi finanszírozni. Ennek alapján a társaság vezetése 2026 után kiszámítható, hosszú távú osztalékfizetésre kíván javaslatot tenni a részvényeseknek. A 2028-ig terjedő időszakban az AutoWallis tovább tervezi erősíteni tőkepiaci jelenlétét, így cél az ESG minősítés megszerzése, további zöld finanszírozási lehetőségek elérése és az elemzői lefedettség bővítése, a sajátrészvények vásárlása, továbbá a részvényesi kör bővítése nemzetközi intézményi befektetőkkel.
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >Nehezített terepen: így alakul a flottapiac 2025 második félévében
Évek óta nincs könnyű helyzetben az autóipar, a nehézségek pedig…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >