Két kategóriában díjazták az FMCG márkaépítést a BrandFestival-on
Idén az FMCG szektor szereplői közül kerültek ki a tudatos márkaépítés díjazott márkái, így a Tchibo BrandFestival Online Excellence, az Actimel a BrandFestival 360° Branding Excellence elismerésben részesült. A szakmai zsűri az elmúlt egy évben elért piaci sikerek mögötti márkaépítési teljesítményt díjazta. A szakmai zsűri célja az volt, hogy egy demokratikus elvek mentén működő márkaépítési díjat hozzon létre, amely adatok alapján, objektíven választja ki az elmúlt év legeredményesebb márkaépítési gyakorlatát.
A BrandFestival® második napján, hiánypótló szakmai díjjal jutalmazták a tudatosan építkező márkákat.
A szakmai zsűri egyetértett abban, hogy a piacon elért eredmények mellett a növekedés mögötti tudatos márkaépítési munkát szeretné díjazni. Mindezt úgy, hogy hiteles piaci adatokra, valamint nyilvánosan elérhető, a marketing tevékenységet hitelesen tükröző tényekre, mutatókra támaszkodva értékel, hiszen ma sokkal több ilyen eszköz elérhető, mint korábban.
Ennek megfelelően a kiválasztás folyamata a Superbrands díjazást is támogató Brand Excellence adatbázisból és a – a GFK együttműködésével készülő – ismertség-kedveltség mérésből indult ki. A Brand Excellence Program kutatói a TOP 100 FMCG márka éves penetráció, volumen- és lojalitás változását vizsgálták a GFK közreműködésével, majd a legsikeresebb márkák médiaköltését, a megjelenést a szerkesztőségi cikkekben, az online jelenlétet és a digitális márkaépítés egyéb mutatóit. A díjazás tehát a fogyasztók véleményéből indult ki és ezt ötvözte szakmai szempontokkal.
Míg a BrandFestival Online Excellence Díjnál a digitális márkaépítést díjazta a zsűri a különböző szempontok alapján, addig a BrandFestival 360° Branding Excellence kategóriában a márkaépítés teljes eszköztárával, az online és offline csatornák integrált használatával elért eredményeket vették figyelembe.
Barna Tamás, a Republic Group Reklámügynökségi csoport ügyvezető igazgatója, a BrandFestival elnöke: „A Brand Excellence díj beleillik a rendezvény demokratikus-konferenciamodell felfogásába. Szükségét éreztük egy olyan díj létrehozásának, ahol nem egy szűk körű, tekintélyes szakemberekből álló bírálóbizottság, hanem a fogyasztók értékítélete jelenik meg hangsúlyosan. A vásárlói véleményklíma ismeretében egy sokkal mélyebb képet tudunk kialakítani a márkakiválóságról, mintsem hogy kizárólag a zsűri pontozása adná a sorrendet. Ezért gondolom azt, hogy a Brand Excellence-díj egy valós, átfogó képet ad a fogyasztói elvárásokról.”
Dr. László Géza, a Netvestor Kft. ügyvezető igazgatója: „A márkák életében rendkívül fontos minden értéket teremtő kezdeményezés, szakmai elismerés. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a díj objektív szempontok, korszerű kutatási eredmények alapján kerüljön odaítélésre. Nagyszerű dolog, hogy ma már nagyon sok és jól használható információ áll rendelkezésre a márkaépítési munka eredményességének megítéléséhez is. A shortlist-re került márkákra egyöntetűen igaz, hogy nem csak nagyszerű eredményeket értek el, hanem professzionálisan építkeztek és nagyot haladtak előre az erős márkává válás útján. Míg a Superbrands vagy a Magyarbrands hátterében álló kutatás a hosszú évek munkájával létrehozott márkaértéket vizsgálja, addig ez a díj a különböző szűrőkön keresztül elsősorban a márkaépítés dinamikáját, az elmúlt egy év szakmai erőfeszítéseit és piaci eredményeit értékelte. Reményeink szerint az idén az FMCG szektorban kiadott két szakmai elismerés megerősíti a díjazott márka pozícióját, növeli presztízsét. Ezúton szeretném megköszönni még egyszer a zsűri, kutatóink és a GFK munkáját, továbbá a Brandfestivál szervezőinek úttörő kezdeményezését.”
A szakmai zsűri tagjai:
Dr. Fazekas Ildikó főtitkár, Önszabályozó Reklám Testület
Vella Rita ügyfélkapcsolati igazgató, GFK
Oláh Alexandra marketing igazgató, jófogás.hu
Dr. László Géza ügyvezető igazgató, Netvestor
Dr. Berkes Péter szakmai igazgató, BrandFestival®
Vágvölgy Mihály managing partner, DeepInsight – Creative Agency
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek…
Tovább olvasom >Berlint is meghódította a Republic Group a BrandFestivallal
Történetében először Berlinben, Európa kulturális fővárosában zajlott a BrandFestival, amely…
Tovább olvasom >Látszik a fény az alagút végén
Végre látni a fényt az alagút végén: az inflációs ráták…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >