Késleltetve jelenik meg az infláció az e-kereskedelemben

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 10. 03. 20:10

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését, állapította meg az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál annak kapcsán, hogy az oldalon közel 90 termékkategória legkeresettebb termékeinek éves árváltozását vizsgálta júliusban, több mint 3000 termékre kiterjedően.

A legkeresettebb e-kereskedelmi termékek szinte minden kategóriájában a hivatalos fogyasztói árindex alatti árváltozás zajlott le az előző év júliusához képest. (Az infláció magas szintjében fontos szerepet játszó élelmiszerek kevésbé jelennek meg az online kiskereskedelemben.) A sporteszközök körében tapasztalt 14%-os átlagos éves áremelkedés gyakorlatilag megegyezik a KSH által júliusra kimutatott 13,7%-os inflációval. A legkeresettebb háztartási gépek átlagos drágulása 11,1%-os volt, ami szinte megegyezik a népszerű barkácsgépek 11%-os áremelkedésével. A napi fogyasztási cikkek esetében 10,2%-os, míg a műszaki és számítástechnikai eszközök körében mindössze 1,1%-os volt az árak átlagos növekedése.

A kisebb mozgástér miatt az online áruházak várhatóan kevesebb és kisebb mértékű leárazásokkal élnek majd, mint a korábbi években. Mindez azt is eredményezheti, hogy az elmúlt években egyre népszerűbbé vált Black Friday, illetve a karácsonyt megelőző hetek időszakaiban is a korábbinál szolidabb akciózásra lehet majd számítani a kereskedők részéről. //

Kapcsolódó cikkeink