Késett, de behozta a lemaradását az idei viharszezon
Május 1. és augusztus 31. között az Allianz Hungária ügyfelei húszezres nagyságrendet meghaladó viharral kapcsolatos kárt jelentettek be. A biztosító az elmúlt évek tapasztalatait és technológiai fejlesztéseit felhasználva gyorsította ügyintézését, hogy minél előbb segíthessen ügyfeleinek a viharok okozta károk helyreállításában.
Idén a nyári viharok eloszlása jól tükrözi időjárásunk az éghajlatváltozás miatt kialakult kiszámíthatatlanságát: a május és a június hónapok a viharszezon tekintetében sokkal szárazabbak voltak mint a megelőző években, és ez a kárbejelentések számában is megmutatkozott: az Allianz Hungária 2021 első hat hónapjában nagyságrendileg harmadannyi kárbejelentést regisztrált, mint 2020 első félévében. A nyár végére viszont a kárbejelentések száma csak a viharszezonban – azaz május 1. és augusztus 31. között – jelentősen meghaladta a tavalyi év első hat hónapjában rögzítetteket.
Az Allianz Hungária még a szokásosnál szárazabb májust és júniust követően is húszezernél is magasabb számú lakásbiztosítást érintő kárbejelentést dolgozott fel. Ezek nagyrésze négy nagyobb vihar következménye: Július 9-11. között Tata és környéke, július 15-16-án Debrecen és térsége, július 31. és augusztus 1. időszakában Pest, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megyét sújtotta jelentős vihar, augusztus 8-9-én pedig Pest mellett Borsod megyéből érkeztek nagy számú bejelentések a biztosítóhoz. Az Allianz Hungáriának az eddig kifizetett, illetve a még folyamatban lévő ügyekre kétmilliárd forintot meghaladó kárráfordítása keletkezett.
Nem szabad elmenni szó nélkül amellett sem, hogy a viharok a lakások mellett – többnyire a jégeső következtében – jelentős számú gépjárművet is megrongáltak, ezek ugyancsak költséges kárbejelentéseket eredményeztek. Ezen károk nagyrésze már az Allianz távoli videós kárfelmérő rendszerén keresztül is kezelhető, így az ügyintézés teljes mértékben digitálisan történhet a kár bejelentésétől annak lezárásáig.
A rövid idő alatti nagy mennyiségű kárbejelentés gyors kezelése érdekében, illetve azért, hogy az Allianz Hungária ügyfelei a lehető leghamarabb biztosítási szerződésük szerinti kártérítésben részesüljenek, biztosítónk az idei viharszezonban az előbb említett digitális eszközök bevetése mellett az ügyintézési munkafolyamatait is átszervezte, racionalizálta.
Az Allianz könnyen, gyorsan, online megköthető lakás- és gépjármű-biztosítási csomagjai hatékony segítséget nyújtanak az időjárás okozta károk enyhítésében. Az éghajlatváltozás következtében egyre szélsőségesebbé váló évszakok viharaival szemben egy korszerű, rendszeresen felülvizsgált biztosítás nyújtja a legjobb védelmet.
Kapcsolódó cikkeink
2023-ban a tavaszi fagyok okozták a legtöbb kárt
A 2023-as év időjárása a megfelelő csapadékmennyiségnek és a magas…
Tovább olvasom >K&H: valamivel több, mint évi 6 ezer forintért kötöttek biztosítást a mikromobilitási eszközökre
A mikromobilitási eszközökre szóló kötelező biztosítás bevezetése óta a K&H-nál…
Tovább olvasom >Komoly károkat okozott a vihar
Míg idén a nyári hónapok kimondottan szárazok és forróak voltak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >