Kereskedőház: versenyképesek a magyar vállalatok az iraki piacon
Mindössze egy év alatt 30 százalékkal emelkedett az Irakba irányuló teljes magyar export értéke, ami bizonyítja, hogy a magyar vállalatok nyitottak és egyben versenyképesek az iraki piacon – hangsúlyozta a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgató-helyettese az első magyar-iraki üzleti fórumon.
Kun Gábor szerint a két fél közötti kereskedelmi kapcsolatokat már csak azért is érdemes tovább fejleszteni, mert Iraknak számos európai piacon lévő termék stratégiai fontosságú, a magyar vállalkozások számára pedig a mintegy 40 millió lakosú ország hatalmas potenciál lehet. Emellett Irak hidat képezhet a többi keleti ország felé is – jegyezte meg.
A vezérigazgató-helyettes a lehetséges együttműködési területek közé sorolta például az élelmiszeripart, a mezőgazdaságot, a vízfeldolgozást, a gép- és energiaipart, ahol a magyar vállalkozások az európai piacokon már referenciával rendelkeznek. Kun Gábor pozitívan értékelte, hogy az üzleti fórumra több mint 80 cég regisztrált, amelyek közül 30 iraki vállalat. Ismertette, hogy az MNKH 2014-ben nyitotta meg iraki kirendeltségét, amelyet az Orient River Kereskedőház Kft. képvisel, begyűjti az iraki igényeket és partnereket talál a magyar vállalkozások számára.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház négy kontinens közel 60 országában rendelkezik irodával a magyar kis- és középvállalkozások exportképességének növelése és külföldi üzleti tevékenységük fellendítése érdekében. Az MNKH csak tavaly 86 kiállításon több mint 500 kkv-t képviselt világszerte, 7000 üzleti tárgyaláshoz segítve a cégeket – hangzott el a fórumon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >