Képzést indít az olasz vezetésű sajtmanufaktúra
A magyarországi minőségi sajtfogyasztás meghonosítása érdekében, oktatással egybekötve, olasz sajtmester vezetésével nyitott látvány sajtmanufaktúrát Veresegyházon a CBA – mondta el az MTI-nek a helyszínen Fodor Attila, a magyar üzletlánc kommunikációs igazgatója.
A termék és gyártás bemutatójával egybekötött sajtótájékoztatón Fodor Attila elmondta, hogy a helyben előállított termelői tejből 900 litert használnak fel hetente a sajtgyártáshoz. A tejet Pest megyei gazdaságokból szerzik be, és típustól függően hozzávetőlegesen 90-100 kilogramm sajtot állítanak elő. „Itt jellemzően lágy és félkemény sajtok készülnek, de elkezdtünk kísérletezni a hosszabb érlelésű kemény sajtok előállításával is” – mondta a kommunikációs igazgató.
A sajtműhely jelenleg tizenkét üzletet lát el termékeivel, főleg Pest megyében és Budapesten.
A manufaktúra működéséhez a szakmai támogatást és az oktatást az olaszországi Perenzin sajtüzem adja, valamint a Nemzetközi Sajtkészítő Művészeti Akadémia képviseletében Carlo Piccoli és felesége szakmai munkája, akik a képzéseket és a sajtműhelyt is vezetik – összegezte Fodor Attila.
A kommunikációs igazgató szólt arról is, hogy missziós tevékenységként fogják fel a minőségi sajtkészítést a látványműhelyben, ahol fontos, hogy a vásárlók betekinthessenek a sajtok elkészítésének folyamatába. A beszerzett technológiáról szólva elmondta, hogy a világpiacon is innovatívnak számító berendezések használatával kezdték meg a sajtok készítését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NAK: 19 magyar termék végzett az élen a világ legrangosabb sajtversenyén
A világ legrangosabb sajtversenyén, a Portugáliában megrendezett World Cheese Awards-on…
Tovább olvasom >A magyar sajtkultúra újabb diadala – Magyar sajtok hódítottak a World Cheese Awardson!
A magyar kézműves sajtok idén is kitűntek a világ egyik…
Tovább olvasom >3000 tonna sajtot exportált tavaly a svájci Lidl
Több mint 3000 tonna sajtot exportált a svájci Lidl 2023-ban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >