Káromkodott és verset írt a cég bukásáról a csomagszállító cég chatbotja
A DPD nevű szállítócég kénytelen volt leállítani mesterséges intelligenciával (AI) működő online chatbotját, miután egy ügyfél káromkodásra vette rá a robotot, valamint íratott vele egy verset, amelyben a csomagküldő vállalat kudarcáról énekel.

Kihozta a sodrából a vevő az AI-t is
A történet mögött Ashley Beauchamp nevű 30 éves férfi áll, áll, aki hiába próbálta megtudni az eltűnt csomagja hollétét a chatboton keresztül, csalódottan tapasztalta, hogy a mesterséges intelligencia nem nyújtott számára semmilyen hasznos információt.
Beauchamp kifejtette, hogy a chatbot nem tudott információt adni a csomagról, nem volt képes továbbítani panaszát egy hús-vér emberhez, és még a telefonos központ számát sem tudta megadni. Emiatt feszült szóváltásba keveredett a chatbottal, ami váratlanul káromkodásba kezdett, és lejárató verset íratott a DPD szolgáltatásáról.
A DPD gyorsan reagált a helyzetre, és azonnal leállította a chatbot működését. Beauchamp az incidensről Twitteren számolt be, ahol a történet hamarosan viralissá vált, több mint egymillióan látták egy nap alatt. A DPD szintén észlelte a problémát, bejelentette, hogy hibát találtak a chatbot működésében, és sürgős lépéseket tettek annak leállítására.
Kapcsolódó cikkeink
PwC Global CEO Survey: újratervezés van
A világ vezérigazgatóinak 60%-a optimistán tekint a következő 12 hónap…
Tovább olvasom >Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >Megéri fenntartható csomagolásra váltani?
A globális élelmiszeriparban a radikális innovációk száma 2007 óta folyamatosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >