Kantar: a saját márkák a globális élelmiszerköltés 22%-át adják
A Kantar új kutatása szerint a saját márkás termékek jelenleg a globális élelmiszer-költések közel 22%-át teszik ki. Ugyanez 2021-ben 21,1% volt. A Kantar szerint a saját márkás termékek erőteljes növekedési pályára álltak: 2022-ben kilencszeres növekedést realizáltak az előző évhez képest.
A Kantar Global Omnichannel Report szerint a saját márkás termékek valamennyi modern kereskedelmi csatornában előretörtek a márkákhoz képest. A legnagyobb növekedést a szuper- és hipermarketekben, valamint a kényelmi csatornákban regisztrálták, ahol a kereskedelmi márkák 0,8%, illetve 1%-os részesedést szereztek.
Ugyanakkor a márkák viszonylag jól teljesítettek a diszkontokban, és nagyobb növekedést értek el a nagyrészt saját márkás termékek által dominált csatornában.
Bár a saját márkák sikere részben a diszkontok gyors növekedésének tulajdonítható, a Kantar szerint fontos megjegyezni, hogy a kereskedelmi márkák növekedésének 68%-a e csatornán kívülről származik.
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Az AI sötét oldala – ki állítja meg a deepfake terjedését?
Az online térben egyre nagyobb problémát jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >