2018: Ismét gasztrocsúcs Budapesten
2014 és 2016 után jövőre ismét a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont ad otthont a világ egyik legnagyobb élelmiszer és HoReCa kiállításának. A Sirha Budapesten az élelmiszeripar, sütő- és cukrászipar, szálloda- és vendéglátóipar, valamint a csomagolóipar és a gasztronómia legújabb trendjei és technológiáinak bemutatása mellett számos szakmai versenyt és fórumot rendeznek.
A Sirha Budapest Közép-Kelet-Európa egyik legjelentősebb élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása, melyet legutóbb 34 ország, köztük Németország, Ausztria, Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Románia szakemberei tekintettek meg. A 2016-os budapesti eseményen rendezték – közép-kelet-európai országok közül elsőként a Bocuse d’Or nemzetközi szakácsverseny európai döntőjét, amelyen magyar győzelem született. Széll Tamásnak több ezren szurkolhattak a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban és – az élő közvetítés segítségével –- a televíziók és a számítógépek előtt.
A 2018-as Sirha Budapest számos hagyományos és új programelemet tartalmaz. Itt rendezik majd a Bocuse d’Or magyar döntőjét, melyen az indulók a 2018-as európai döntőn, majd a 2019-es lyoni Bocuse d’Or Világdöntőn való részvételért versenyeznek. Egyeztetés alatt van a Sirha Budapest Desszert Verseny szervezése is, mely előreláthatólag Kolonics Zoltán, az ország legelismertebb magyar kreatív cukrászának segítségével valósul meg. A kiállítás szervezői 2018-ban is meghirdetik az innovációs termékversenyt, melyben a kiállítás témájához illeszkedő innovatív megoldásokat értékeli a szakmai zsűri.
Mindezek mellett jövőre is lesz szálloda és vendéglátóipari konferencia a szakmai szövetségek bevonásával, újra jelentkezik a Kreatív Pékfórum és a Future Store is.
A rendezők nagy hangsúlyt helyeznek a kiállítás folyamatos megújítására, ezért számos új programmal bővül a kínálat. 2018-ban a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetségének együttműködésével először rendezik meg az International Catering Cup elnevezésű verseny hazai fordulóját, amelyen a résztvevő csapatok számos képességükről adnak számot a szervezéstől kezdve a logisztikán át az ételek előkészítéséig és tálalásáig. Ugyancsak újdonság a Szálloda és étterem design verseny, melyet a Vendég és Hotel szervez. A kiállítás alatt, a versenyen résztvevő designerek szakmai konferencia keretében számolnak be a közönségnek a sikerük titkáról, illetve a győztes design részletei egy kisebb kiállítás keretében be is mutatkoznak a látogatóknak. A februári Sirha Budapest újdonsága lesz az Országos Közétkeztetési Szakácsverseny is, ahol az indulók hazai alapanyagokat tartalmazó, előre meghatározott élelmiszerkosárból készítenek tradicionális ízeket képviselő ételeket, a modern gasztronómia jegyében.
A jövő évi kiállításon egész napos üzleti találkozó sorozat várja a szakembereket, akik számára előzetes lehetőség nyílik időpontok egyeztetésére egy erre kifejlesztett software segítségével. A program partnerei a Magyar Nemzeti Kereskedőház és a European Enterprise Network.
Abban, hogy a Sirha ismét Budapestre költözik, nagy szerepe van a Hungexpo Zrt több évtizedes kiállítás szervezései és francia anyavállalata, a GL events food service szektorban szerzett sokéves versenyszervezői tapasztalatának.
Az idén 50 éves Hungexpo Zrt. a legnagyobb hazai és az egyik legjelentősebb regionális kiállítás szervező és lebonyolító cég. Sikerének egyik alappillére a munkatársak több évtizedes szakmai tapasztalata, a másik pedig a saját állandó kiállítási területe, a Budapesti Vásárközpont. A Hungexpo Zrt. kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszerével, képviselői hálózatával mind kiállítói, mind szakmai részről arra törekszik, hogy Közép-Kelet Európa meghatározó kiállítás-szervezőjévé váljon.
A GL events az egyik legnagyobb nemzetközi kiállítás- és rendezvényszervező, amely világszerte szervez vásárokat, konferenciákat, több ezres fogadásokat és más eseményeket. A csoport 5 kontinensen 19 országban csaknem 4000 alkalmazottat foglalkoztat. A GL events Exhibitions évente több mint 300 bemutatót, kiállítást és versenyt szervez szerte a világon.
A kiállítás szakmai partnere az Agrármarketing Centrum, kiemelt szakmai partnere a METRO, és kiemelt médiapartnere a Trade Magazin.
Kapcsolódó cikkeink
Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >Lángos-luxus a Balatonnál: már 3900 forintba is kerülhet egy sajtos-tejfölös
A klasszikus balatoni lángos egykor filléres retró ételnek számított, 2025…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Már több mint 930 szakembert ajánlottak a Signature 40 2025-ös kiírására
Minden eddiginél aktívabb ajánlási időszakot jelentett a Signature Platform: eddig…
Tovább olvasom >Véget ért a II. Ifjúsági PET Kupa
2025. július 20. és 25. között második alkalommal szervezte meg…
Tovább olvasom >A nagyszámú érdeklődésre való tekintettel meghosszabbítja nevezési határidejét a Green Pledge!
Meghosszabbított nevezési határidővel, egészen augusztus 11-e, hétfőig várja a pályázatokat…
Tovább olvasom >