Nem elég, ha egy bevásárlóközpontban csak vásárolni lehet
A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek, amelyeknek alapvető részei lesznek az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek – derül ki a CBRE ingatlantanácsadó Kiskereskedelem jövője 2030 című kutatásából.
Ismertetik, a bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább a fogyasztók elvárásaira összpontosítanak, és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet. A hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) pedig fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére.
Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és a kiskereskedelem szerepe is. A befektetőknek és bérlőknek előre fel kell készülniük a változó trendekre, és nem akkor alkalmazkodni, amikor az már megtörténik.
A kutatás során 40 jövőbeni tényezőt – többek között a fogyasztók életmódját, városi környezetét, a kiskereskedelem működését, logisztikáját és más, az iparágat érintő trendeket – vizsgáltak meg, hogy lássák, miképpen változhat meg a kiskereskedelem a jövőben.
Egyebek mellett megállapították: csökkenni fog az okostelefonoktól való általános függőség, de a mobil kereskedelem tovább bővül; a független boltok és az élelmiszer/italkereskedések sokkal elterjedtebbek lesznek; a bolti pénztárakat felváltják a gyors, készpénzmentes megoldások; a próbafülkék segítik a vásárlási élményt (például az ügyfelek virtuális környezetben próbálják fel a kiválasztott ruhákat); általánossá válnak a fitnesztermek és a hasonló szolgáltatást nyújtó egységek a bevásárlóközpontokban és az újépítésű lakónegyedekben; elmosódik a kiskereskedelmi és szórakoztató egységek közötti határ, a vásárlás élmény lesz – írták.
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >