Magazin: Jöhetsz a sörödért!
Egy magyar tulajdonban lévő, fiatal startup vállalkozás itthon egyedülálló telefonapplikációt fejlesztett ki sörözők, éttermek, szórakozóhelyek számára, melynek segítségével a vendég helyben megrendelheti kiválasztott italát, ételét, kifizeti, és a megadott időben sorban állás nélkül átveheti azt a pultnál.
Minden meg nem rendelt ital ára a tulajdonos pénztárcájából hiányzik! A túlkeresletet régen a sörözőkben, sőt, az amerikai filmekben látott éjszakai szórakozóhelyeken is úgy lehetett a legegyszerűbben kezelni, hogy a tálcán körbevitték a sört vagy a shotokat, és aki kért belőle, az virította a pénzt. Ma az ilyesmiért súlyosan fenyít a NAV.
Ezt a problémát is megoldja a HelloLine élesben először az Élesztőház sörözőben kipróbált applikációja, amelyen keresztül a vendég megrendeli és bankkártyával kifizeti az ételt, italt. A rendelést a pultos fogadja egy tableten, majd az elkészült rendelésről értesíti a vevőt, és átadja azt az elkülönített átvételi ponton, vagy küldi az asztalhoz. Az appba integrált fizetési rendszer automatikusan küldi a számlát e-mailen keresztül a vásárlónak.
Rendelésre alkalmas alkalmazásokat eddig is használtak éttermek itthon is, ám helyben rendelésre készültet csak a nemzetközi gyorsétteremláncok némelyike alkalmaz – ezek mind saját márkás appok. A HelloLine alkalmazása úgynevezett gyűjtőapplikáció, azaz több vendéglátóhely is használhatja.
Az app a vendég számára javítja a vendéglátóhelyen eltöltött idő minőségét, a vendéglátósnak pedig többletforgalmat hozhat azzal, hogy gyorsabbá teszi a kiszolgálást – a készítők szerint zsúfoltság idején akár 20-30%-kal is,
A pultos tableten látja a következő megrendeléseket, így azonos tételeket egyszerre, tehát hatékonyan készíthet el. A vendég kétkattintásnyi közelségben van következő étel-italához, így valószínűleg többet is költ. Már csak ezért is, mert ahogy minden rendeléses alkalmazásban, ebben is van upselling funkció, ami maga ajánl extra termékeket a rendelés mellé (meg persze étlap és itallap is).
Az alkalmazás folyamatos „tanulással” a vendég korábbi vásárlásai alapján ajánl személyre szabott termékeket, segít feltérképezni a vevőkört és annak fogyasztási szokásait.
Az ötletgazdák szerint legjobb, ha az üzletvezető kijelöl egy pultost kizárólag az appos megrendelések fogadására, de a rendszer működhet úgy is, ha a pultos párhuzamosan kezeli a rendeléseket a személyes vásárlásokkal.
A rendelést felvevőnek egyszerű dolga van: egy érintéssel fogadja azt, egy másikkal megadja a vendég számára a várható elkészítési időt, végül kiadja a kért tételeket. Borravalót adni a pultosnak a HelloLine-on is van lehetőség: mértéke 0–20% között szabadon változtatható.
A vállalkozás jutalékalapú, sávos díjat kér a vendéglátóstól, az applikáció mindenkori értékének függvényében. Ha kevesebb vásárló van az appon, az azt jelenti, hogy nincs sor a vendéglátóhelyen, ilyenkor alacsony, 1,5 %-os jutalékot számolnak fel, amikor jó a forgalom, 2,5%-ot. Nos, a fiúk semmit nem bíznak a véletlenre: minden összeg a HelloLine számlájára érkezik be, heti elszámolásban. A vendéglátóhely a jutalékkal és az adminisztrációs költséggel megterhelt összeget kapja meg.
A borravalót külön tételként kezelik, és külön is gyűjtik. Elszámoláskor a borravalóként utalt összeg szemléltetésére csatolnak egy táblázatot, feltüntetve, hogy melyik pultos milyen összegeket kapott.
Az összegyűjtött adatokat fel is dolgozza a vállalkozás. A cél a célcsoport minél tökéletesebb felmérése; olyan hasznos információkat ígérnek, amelyekhez a vendéglátós korábban nem fért hozzá. A HelloLine függetlenül, bármilyen vállalatirányítási rendszer mellett működik.
Részt kaphatnak a szolgáltatásból – akár részletes statisztikát is a vásárlók összetételéről – a nagyobb italmárkák is, amelyek az alkalmazással a vásárlás előtti pillanatban, célzottan tudják elérni potenciális célközönségüket.
A HelloLine júniusban alapítja meg német leányvállalatát, ahol egy magyar ügyvezető vezetésével kezdik a munkát, de dinamikus növekedést terveznek Európa több országában is; állítólag tele vannak ötletekkel!//
Kapcsolódó cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Hargita megye lesz Európa Gasztronómiai Régiója 2027-ben
2027-ben Hargita megye viseli majd az Európa Gasztronómiai Régiója címet…
Tovább olvasom >Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >