Jó szélben könnyű vitorlázni
A 2019-es év, annak ellenére, hogy a Rossmann közel 8%-os árbevétel-növekedést ért el, kihívásokkal teli év volt, aminek részben külső, részben belső okai voltak, tudjuk meg Flórián Lászlótól, a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától.
A drogériatermékek piacán folytatódott ugyan a premizálódás, minőségi termékek vásárlása, ugyanakkor az eladott darabszám kevesebb volt, mint az előző évben, így a növekedés egyértelműen lassulni kezdett – foglalja össze Flórián László.
A plázastop legutóbbi, 2018-as szigorítása egyértelműen lelassította a fejlesztéseket, új nyitásokat. A korábbi évek boltnyitási lendülete lényegesen csökkent, a Rossmann szinte ugyanannyi bolttal zárta az évet, mint 2018-at.
A fókusz ennek megfelelően természetesen az „összehasonlítható” boltokra került, és az említett tendenciákat figyelembe véve a Rossmann már korábban egy erős törzsvásárlói program bevezetéséről döntött.
Megújult hűségprogram komoly kedvezményekkel
– A törzsvásárlói program azonban a piacon lévő és 0,5–1%-os kedvezményeket nyújtó programokhoz képet lényegesen eltér, megkülönböztetve a Rossmannt mind közvetlen, mind közvetett versenytársaitól – hívja fel a figyelmet a drogérialánc ügyvezető igazgatója. – Az egyszeri belépési korlát elérése után 10, illetve 15%-os, rendszeres végösszeg-kedvezményeket nyújt, amely teljesen egyedülálló ajánlat a piacon.
A korábbi kedvezményrendszerek (papíralapú kuponok, babaprogram, saját márkás kedvezmények stb.) digitális alapú összevezetése, technikai megvalósítása, vásárlókkal való elfogadtatása igazi kihívás volt a cég életében. Habár az év első hónapjaiban ez nehézségeket okozott, és átmeneti vásárlószámvesztéshez vezetett (a korábbi kedvezményekhez nem kellett regisztrálni, ez nyilván vásárlói szempontból nagyon kényelmes volt), év végére a programnak közel egymillió aktív vásárlója lett a tízmilliós magyar piacon.
Főszerepben az IT
A külső és belső kihívások hatására előtérbe került a folyamatok racionalizálása, különös tekintettel a bolti folyamatokra, elsősorban az áruellátás és a kassza területén. A folyamatok javítása nem képzelhető el IT-fejlesztések és az IT-csapat megerősítése nélkül, sőt maga az IT-terület is támogató funkcióból operatív területté avanzsált az elmúlt években. A jövő kereskedelmi versenyfutása ugyanis a digitális térben folytatódik.
A törzsvásárlói rendszer mellett ennek másik példája a Rossmann immár 8 éve működő online shopja, mely töretlenül tud évek óta két számjegyű növekedést produkálni, 15 ezer cikkelemet kínálva az egész ország területén.
– Jó szélben könnyű vitorlázni, a kihívások ellenére azonban a Rossmann minden szempontból kitűnő évet zárt: a bevezetett Rossmann+ törzsvásárlói program a legerősebb tartalmú program Magyarországon, és a cég ötödször is Superbrands díjat nyert – fogalmazza meg zárszóként Flórián László. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Sminkek és illatok – Újdonságok a szépségiparban
Az utóbbi években a dekorkozmetika piacán tapasztalható dinamizmus és folyamatos…
Tovább olvasom >Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Márkák lábnyoma – avagy mi a közös a Coca-Colában, a Kinderben és a Riskában?
Bár 2023-ban a gazdasági és politikai kihívások miatt nehezített pályán…
Tovább olvasom >