Jó szélben könnyű vitorlázni
A 2019-es év, annak ellenére, hogy a Rossmann közel 8%-os árbevétel-növekedést ért el, kihívásokkal teli év volt, aminek részben külső, részben belső okai voltak, tudjuk meg Flórián Lászlótól, a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától.
A drogériatermékek piacán folytatódott ugyan a premizálódás, minőségi termékek vásárlása, ugyanakkor az eladott darabszám kevesebb volt, mint az előző évben, így a növekedés egyértelműen lassulni kezdett – foglalja össze Flórián László.
A plázastop legutóbbi, 2018-as szigorítása egyértelműen lelassította a fejlesztéseket, új nyitásokat. A korábbi évek boltnyitási lendülete lényegesen csökkent, a Rossmann szinte ugyanannyi bolttal zárta az évet, mint 2018-at.
A fókusz ennek megfelelően természetesen az „összehasonlítható” boltokra került, és az említett tendenciákat figyelembe véve a Rossmann már korábban egy erős törzsvásárlói program bevezetéséről döntött.
Megújult hűségprogram komoly kedvezményekkel
– A törzsvásárlói program azonban a piacon lévő és 0,5–1%-os kedvezményeket nyújtó programokhoz képet lényegesen eltér, megkülönböztetve a Rossmannt mind közvetlen, mind közvetett versenytársaitól – hívja fel a figyelmet a drogérialánc ügyvezető igazgatója. – Az egyszeri belépési korlát elérése után 10, illetve 15%-os, rendszeres végösszeg-kedvezményeket nyújt, amely teljesen egyedülálló ajánlat a piacon.
A korábbi kedvezményrendszerek (papíralapú kuponok, babaprogram, saját márkás kedvezmények stb.) digitális alapú összevezetése, technikai megvalósítása, vásárlókkal való elfogadtatása igazi kihívás volt a cég életében. Habár az év első hónapjaiban ez nehézségeket okozott, és átmeneti vásárlószámvesztéshez vezetett (a korábbi kedvezményekhez nem kellett regisztrálni, ez nyilván vásárlói szempontból nagyon kényelmes volt), év végére a programnak közel egymillió aktív vásárlója lett a tízmilliós magyar piacon.
Főszerepben az IT
A külső és belső kihívások hatására előtérbe került a folyamatok racionalizálása, különös tekintettel a bolti folyamatokra, elsősorban az áruellátás és a kassza területén. A folyamatok javítása nem képzelhető el IT-fejlesztések és az IT-csapat megerősítése nélkül, sőt maga az IT-terület is támogató funkcióból operatív területté avanzsált az elmúlt években. A jövő kereskedelmi versenyfutása ugyanis a digitális térben folytatódik.
A törzsvásárlói rendszer mellett ennek másik példája a Rossmann immár 8 éve működő online shopja, mely töretlenül tud évek óta két számjegyű növekedést produkálni, 15 ezer cikkelemet kínálva az egész ország területén.
– Jó szélben könnyű vitorlázni, a kihívások ellenére azonban a Rossmann minden szempontból kitűnő évet zárt: a bevezetett Rossmann+ törzsvásárlói program a legerősebb tartalmú program Magyarországon, és a cég ötödször is Superbrands díjat nyert – fogalmazza meg zárszóként Flórián László. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >10 év után megújul az Auchan hűségprogramja, a Bizalomprogram
Az Auchan törzsvásárlói programja éppen tíz éve indult, és most…
Tovább olvasom >Ajándékcsomagok: a karácsony sztárjai
Ahogy közeledik a karácsony, az FMCG szektorban működő vállalatok számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >