Jó kávé nélkül nincs elégedett éttermi, sem szállóvendég
Hiába jó az éttermi élmény, ha az étkezést egy rossz a kávéval zárjuk. A hazai éttermek jelentős része még nem ismerte fel ennek a jelentőségét, és csak néhány helyen tapasztalhatunk kiemelkedő minőségű kávéválasztékot vagy kávéfelszolgálást. A prémium szállodák ugyanakkor már tudatosabbak, és egyre inkább ügyelnek arra, hogy a vendég a szobájában, a reggelinél, a kávézóban és az étteremben is ugyanazt a magas minőséget élvezhesse.
Minden ötödik kávét otthonukon kívül fogyasztanak el a magyarok. A Nespresso 2017-es kutatása szerint a gyakran étterembe járók több mint háromnegyede szokott kávét fogyasztani az étkezés után, és komoly összefüggés tapasztalható egy étterem megítélése és az ott felszolgált kávé minősége között. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt. Valószínűleg ezek a rossz tapasztalatok is közrejátszanak abban, hogy a válaszolók ötöde úgy gondolja, a vendéglátóhelyeken felszolgált kávé minőségén lenne mit javítani.
De mitől lesz figyelemre méltó egy étterem vagy szálloda kávékínálata?
Az első és legfontosabb a kiváló minőségű kávé. Bár a kávéfogyasztási kultúra nagy átalakulása itthon még várat magára, a vendégek egyre nyitottabbak az újdonságokra, specialitásokra és a különböző termőterületekről származó, különleges terroir-jegyeket felmutató, egyedi ízprofillal rendelkező kávékra az éttermi kávézások alkalmával is.
A másik fontos szempont a kávé szervírozása. Érdemes lenne nagyobb figyelmet fordítani a kávékészítésre, ugyanis még a magas gasztronómiai színvonalat képviselő vendéglátóhelyek jelentős részében is delegált személyzet vagy pultos hiányában a felszolgáló készíti el a kávét. Ez természetesen nem zárja ki, hogy az szakértelemmel készüljön, de a legtöbb esetben csak átlagos figyelmet kap a kávé.
Komplikáltnak tűnhet ilyen sok mindenre figyelni, és első ránézésre talán azt gondolják az éttermek, hogy nem éri meg a befektetett pénz és energia, de valójában ma már egyáltalán nem bonyolult ezekre megoldást találni. A Nespresso Professional szolgáltatásai a kiváló és állandó kávéminőség mellett folyamatos asszisztenciát és segítséget nyújtanak, hogy ne csak a különböző termőhelyekről, fenntartható forrásból származó kávék széles kínálata, de a szakértő szervírozás se jelentsen többé problémát.
A világot járó szállóvendég érthető módon ragaszkodik ahhoz, hogy mindenhol azonos, jó minőségű kávéval indítsa a napját. Ebből a szempontból a Nespresso jó választás a szállodák számára is, hiszen a világszerte ismert széles választékot és kifogástalan minőséget tudja garantálni, ráadásul így a szobákban, vendéglátóipari egységekben és a reggelinél is ugyanazzal a színvonallal tudják kényeztetni a vendégeket.
A világ prémium- és luxusszállodáinak döntő többsége (hazánkban például a Sofitel Budapest Chain Bridge, Four Seasons Hotel Gresham Palace) is Nespresso kávét kínál vendégeinek – nem véletlenül. Kisebb és nagyobb méretű szállodák, apartmanházak esetében remek választás lehet például egy kis teljesítményű Nespresso Citiz vagy Essenza Mini kávégép elhelyezése a szobákban (kapszulákkal és a szükséges kiegészítőkkel: csészékkel és cukorral kiegészítve), hiszen egyértelműen növeli a vendégek elégedettségét, ha saját intim szférájukban, a szobaszerviz hívása nélkül, egy gombnyomásra jutnak tökéletes minőségű kávéhoz. Reggelinél és a bankettingen, valamint a szállodák éttermeiben, kávézóiban pedig a nagyobb teljesítményű, Nespresso Professional kávégépek biztosítanak a szálloda üzemeltetőjének rendkívül könnyen kezelhető és mozgatható készüléket, és nagy íz- és receptbeli változatosságot nyújtó kínálatot.
Személyre szabott éttermi és szállodai megoldásokkal várja meglévő és leendő partnereit a Nespresso Professional a Sirha Budapest szakkiállításon 2020. február 4. és 6. között a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Kényelmi, de nem luxus!
Nem csak a nagy élelmiszeripari vállalkozások írják a finger foodok…
Tovább olvasom >MVI-konferencia a SIRHÁ-n
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás első napján – immár hagyományosan…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a cukrászdák és a fagyizók
A Pénzcentrum friss interjúban Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Ipartestület…
Tovább olvasom >További cikkeink
MSZÉSZ: Április 8-ig lehet kitölteni a HOTREC kérdőívet
A HOTREC (európai tagországok szállodai és éttermi szövetségeinek ernyőszervezete) felmérést…
Tovább olvasom >Megint egy Walmart-csokor! – A nap képe
Az amerikai üzletláncból származó „szokásos” képsorozatunk természetesen most sem Walmart-specifikus,…
Tovább olvasom >Fagylalt(kiszerelés?) – A nap videója
Kis fantáziával könnyű elképzelni, hogy így a pultosból is költő…
Tovább olvasom >