Jó haltermésre számít a MA-Hal
Sikeres évet zárhatnak a hazai haltermelők, a tavalyihoz képest 3-5 százalékkal növekedett a haltermés, mivel kedvezők voltak a hidrológiai körülmények és a nyári hőmérséklet. Az emelkedés nem az egyedszámból adódik, hanem abból, hogy a jobb körülmények között nagyobb súlyt értek el a halak – mondta a Világgazdaságnak Németh István, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-Hal) elnöke.
A Magyarországon elfogyasztott halmennyiség 70 százaléka ponty, és Németh István szerint a fogyasztók az idei karácsonyi szezonban a tavalyi árakon juthatnak halhoz. A tógazdaságok az idén a korábbinál nagyobb hangsúlyt helyeznek a közvetlen értékesítésre, ami azt jelenti, hogy azokon a helyeken, ahol a termelők árulják a saját halaikat, 1000 forint körüli áron kínálnak egy kiló pontyot. Európában visszaszorult a korábban hiányt okozó pontybetegség, a koiherpesz-vírus, ami segít az árak kordában tartásában.
A magyarországi halfogyasztás folyamatosan nő, a rendszerváltáskor jellemző 2,8 kilogrammnyi, egy főre jutó éves mennyiség a múlt évre 6,7 kilóra emelkedett, de ez még messze van a 22 kilós uniós átlagtól. A fogyasztás bővülésében a MA-Hal elnöke szerint szerepe van az uniós és hazai költségvetési forrásból finanszírozott, 800 millió forint keretösszegű Kapj rá! marketingkampánynak is.
Németh István úgy látja, a növekvő halértékesítés ellenére továbbra is gond, hogy a hazai fogyasztás szezonális, ünnepekhez kötött, így a január és a február mélypontnak számít. Tudatosítani kell a fogyasztókban, hogy a hal nem csak az ünnepek idején egészséges, kívánatos lenne a heti egyszeri halételfogyasztás. A kínálat ehhez adott lenne, a magyarországi haltermékekből bőven jut exportra, és az utóbbi években javult a feldolgozottsági fok is – mondta. (vg.hu, Kelemen Zoltán)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar innováció segít megelőzni a tömeges halpusztulást
Magyarországon és Európában is egyedülálló vízminőség-monitorozó és korai előrejelző rendszert…
Tovább olvasom >Karácsonyi halakció az ALDI-ban: akár 30% kedvezmény a friss halakra
Az ALDI Magyarország új kezdeményezésével szeretné biztosítani, hogy a magyar…
Tovább olvasom >Viharos vizeken a magyar halászat
A magyar haltermelőknek több nehézséggel is meg kellett küzdeniük az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >