Jelöléskáosz van Magyarországon

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 06. 22. 10:54

A fogyasztók az élelmiszereken elsősorban a csomagoláson elhelyezett feliratok, védjegyek, logók, zászlók alapján szereznek tudomást azok származásáról. Az elmúlt években jöttek létre a „magyar termék” különböző lobbiszervezetei és védjegyei (Kiváló Magyar Élelmiszer, Magyar Termék Non-Profit Kht., Magyar Termék Nagydíj, Premium Hungaricum, Kincsem Kereskedőház, Magyar Árukért Szövetség). A szervezetek honlapjain kevés konkrét információ található arról, hogy pontosan milyen kritériumok alapján kaphatja meg valaki a minősítést, különös tekintettel az alapanyagok eredetére. A Kiváló Magyar Élelmiszer pályázati feltételei között sem szerepel előírásként sem az alapanyagok, sem a termék magyar származása.

A kereskedelmi márkák esetében is egyre gyakrabban bukkan fel a termékek magyar eredetére vonatkozó kommunikáció. Az élelmiszer-feldolgozóktól tudunk olyan esetről, amikor a kereskedő reklámkiadványában a gyártó megkérdezése nélkül magyar termékként tüntetett fel egy olyan élelmiszert, amelyen maga az előállító nem jelenítette meg ezt az információt. Tehát megállapítható, hogy sok esetben a kiskereskedők részéről történik nyomásgyakorlás a magyar eredet feltüntetésére vonatkozólag.

Kapcsolódó cikkeink