Jelentősen nőtt a svájci órák eladása az Egyesült Királyságban
A font alacsonyabb árfolyamának köszönhetően jelentősen nőtt a svájci óramárkák luxustermékeinek eladása az Egyesült Királyságban a brit európai uniós népszavazás óta.
A svájci órák exportja 13 százalékkal bővült júliusban az előző év azonos időszakához képest – írta a Financial Times című lap szerdán az alpesi ország óragyártóinak szövetségére hivatkozva.
A brit európai uniós népszavazás tehát jót tett a svájci óraiparnak, amely amúgy világszerte az export szűkülésével szembesül. Tavaly jelentősen csökkent az Európában eladott svájci órák száma. Szakértők szerint a terrorizmustól való félelem miatt az emberek kevesebbet költenek, de emellett a turizmusban tapasztalható változások, a világgazdaság lassuló bővülése, valamint az is hozzájárult a kedvezőtlen svájci adatokhoz, hogy túltelítetté vált a hongkongi luxuspiac.
A svájci órák Franciaországba és Németországba irányuló exportja júliusban 28, illetve 24 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. Az Egyesült Királyság piacán viszont meghatározó szerepük van a turistáknak, így a font alacsonyabb árfolyama kedvezően hatott a vásárlói hangulatra.
Szakértők mindenesetre felhívták a figyelmet arra, hogy kereslet valutaárfolyamok változásán alapuló bővülése általában rövid távú. Az Egyesült Királyság esetében viszont tovább kitarthat, ha a turizmus újabb lendületet kap a font gyengébb árfolyama miatt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 500ezer adag ételt adományoz a brit Aldi jótékonysági szervezeteknek idén húsvétkor
Az Aldi több mint félmillió adag ételt adományoz helyi jótékonysági…
Tovább olvasom >Az Oatly használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán
A Legfelsőbb Bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >