Javult a gyártói márkák pozíciója
Éves piaca 800 millió forint felett mozgott tavaly és tavalyelőtt. Értékben a kiskereskedelmi eladás 8 százalékkal csökkent, egyik évről a másikra. Azzal egy időben pedig a bolti forgalom mennyiséget tekintve változatlan maradt.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: tavalyelőttig dominált a legnagyobb, 2500 négyzetmétert meghaladó csatorna. Ám múlt évben a drogéria került az élre. Rajtuk kívül még a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna játszik figyelemre méltó szerepet.
Valamelyest javult a gyártói márkák pozíciója. Az értékben mért bolti eladásból tavaly 88 százalék jutott rájuk; 1 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
Magazin: A bőrt ápolja, a környezetet védi
A testápolási piac kismértékű csökkenéséről számolnak be a szegmens résztvevői,…
Tovább olvasom >RetailZoom: Erősödő saját márkák a hazai láncokban
Bár a március közepén indult – koronavírus járvány indukálta –…
Tovább olvasom >Idén tovább erősödnek a saját márkák
A legfrissebb felmérési adatok szerint 2019-ben is folytatódik a saját…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >