Magazin: A bőrt ápolja, a környezetet védi

Szerző: Budai Klára Dátum: 2021. 11. 24. 06:51

A testápolási piac kismértékű csökkenéséről számolnak be a szegmens résztvevői, aminek okát főként abban látják, hogy az alapanyagárak emelkedése miatt a termékek is drágultak. Az elmúlt másfél évben életünk része lett a koronavírus-járvány, ami a többi piachoz hasonlóan a testápolóknál is változásokat hozott. Az innovációkban, termékbevezetésekben nagyobb hangsúlyt kaptak az antibakteriális formulák, illetve a fokozott kézfertőtlenítés maga után vonta az erőteljesebb hidratálásra való igényt.

Szerző: Budai Klára

Az Unilever Magyarország Kft.-nél a rendelkezésükre álló 2021-es adatok alapján (drogéria – dm, Rossmann – scanning adatok a január–augusztus közötti időszakban) azt látják, hogy a test- és kézápolási termékek piaca együttesen csökkenésnek indult: értékben ugyan kisebb mértékben, 1,4%-kal estek vissza az eladások, mennyiségben viszont 8,1%-kal, ami azt jelzi, hogy erre a piacra is jellemző a prémiumizáció.

Hegedüs Dóra-Unilever

Hegedüs Dóra
junior brand manager
Unilever
Magyarország

– A koronavírus hatására bővítettük a termékportfóliónkat a Dove Care & Protect termékcsaláddal. Ez egy keresztkategóriás bevezetést jelentett, a kézkrém mellett folyékony szappant, tusfürdőt és dezodort is gyártunk. A termékek elsődleges előnye, hogy antibakteriális összetevőt tartalmaznak, így mindennapos védelmet biztosítanak a Dove ápoló erejével kiegészítve. Az ilyen antibakteriális propozíció az elmúlt időszakban különösképp fókuszba került a fogyasztói preferenciában – avat be Hegedüs Dóra, a vállalat junior brand managere.

Dr. Száraz Anikó Caola

Dr. Száraz Anikó
vezérigazgató-helyettes
Caola

A Caola termékportfóliójában szereplő kézbalzsam, valamint kamillás krém eladásai 2021-ben csökkenő tendenciát mutatnak, főként a műanyagárak emelkedése és az alapanyagok folyamatos drágulása következtében elkerülhetetlen áremelés miatt. Több hálózatnál folyamatban van a termékek megújítása, korszerűsítése.

– Mint minden szegmensben, itt is jellemző az online vásárlás térhódítása, amellett, hogy a testápolási termékek fő értékesítési csatornája a drogéria. Az őszi-téli eladások kiemelkedőek, ami elsősorban az időjárási viszontagságoknak tudható be. Emellé társul az ünnepek közeledtével az ajándékozás, ami kifejezetten kedvez például a magasabb kategóriában versenyző arckrémeknek – ismertette dr. Száraz Anikó, a Caola Kozmetikai és Háztartás Vegyipari Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Természetesebben kívül-belül

Általánosságban is elmondható, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak. Testápolók esetében fontos számukra a termékek összetétele, a krém állaga, illata, és nem utolsósorban a csomagolás újrahasznosíthatósága.

Szabó Viktória - Johnson&Johnson

Szabó Viktória
brand activation manager
Johnson & Johnson

– A Neutrogenával figyelembe vesszük ezeket az igényeket. A polcokon például teljesen új csomagolással találkozhatnak a tégelyes kiszereléseink kedvelői, amelyek, amellett, hogy 100%-ban újrahasznosíthatóak, 23%-kal kevesebb műanyagot tartalmaznak az előző tégelyhez képest – tudjuk meg Szabó Viktóriától, a Johnson & Johnson Kft. senior brand & shopper activation managerétől.

Hegedüs Dóra azzal egészíti ki, hogy a testápolási piacon is lényeges a természetesség, a növényi kivonatok használata – illetve azok kiemelése a csomagoláson és a kommunikációban – vagy akár a vegán formulák kifejlesztése. Funkciót tekintve az érzékeny bőrre készült termékek továbbra is jelentősek, amihez a COVID is hozzájárult, hiszen a gyakoribb kézmosás és kézfertőtlenítés révén a fogyasztók „speciálisabb”, gyengédebb termékeket keresnek.

– Egyre több a nagyobb kiszerelésű termék a piacon – melyek általában kedvezőbb ml-áron érhetőek el a kisebbekhez képest –, valamint a pumpás formátum továbbra is népszerű, hiszen az ilyen testápolók használata egyszerűbb és kényelmesebb – emlékeztet a junior brand manager. Hozzáteszi: a testápolási termékek piacán is egyre markánsabban megjelennek a fenntarthatósági törekvések, az Unilever is dolgozik azon, hogy termékeit és azok csomagolásait környezetbarátabbá tegye.

Az ápolás és kényeztetés jár a bőrnek

A Johnson & Johnson Kft. a csomagolás megújítása mellett új termékkel üdvözli az őszi, hideg időt. Egy új, könnyebb formulájú, normál bőrre való testápolóval bővítik a Norvég Formula családot, mely E-vitamint és hidratáló glicerint tartalmaz a 48 órás hidratáltságért.

– Készülünk néhány nyereményjátékkal is, ezért érdemes követni a @neutrogena_hungary Instagram-csatornánkat – tájékoztat Szabó Viktória.

A Caola Kozmetikai és Háztartás Vegyipari Zrt.-nél a Caola Kézbalzsam, a Caola Kamillás kézkrém és a Vízangyal testápoló ureával vezeti a népszerűségi listát.

Ebben az évben jelent meg a kategóriában a Vízangyal termékcsalád, amit jelentős bevezetési kampány is kísér. A Vízangyallal történő együttműködés keretében a Caola által gyártott Vízangyal brand alatt több, új terméket fog ebben az évben forgalomba hozni, melyeket a Caola kutatócsapata fejlesztett ki.

– Tovább folytatódik a Vízangyal termékcsalád bevezető kampánya, januártól már nemcsak a Rossmann polcain lesz elérhető, hanem többek között a Caola saját webshopján a caola.hu-n is. A Caola termékek online kampányokban vesznek részt, illetve eladáshelyi kommunikációt kapnak – nyilatkozza dr. Száraz Anikó.

Az Unilever Magyarország Kft. portfóliójának kialakítása során nagy figyelmet fordít arra, hogy a Baba és Dove márkáinak termékei között mindenki megtalálja a kedvencét, így sokféle illattal, textúrával találkozhatnak a vásárlóik. A legnépszerűbb testápolási termékeik a száraz bőrre készült Dove Essential Care testápoló és az extra száraz bőrre kifejlesztett Intense Care testápoló. A Baba termékek között a hipoallergén intenzív testápoló az egyik legkeresettebb, mely kifejezetten az érzékeny bőrre lett fejlesztve.

– Az idei innovációink a Dove Body Love koncepcióra épültek. Ez az új kezdeményezés az öngondoskodásra és a testük szeretetére ösztönzi a nőket, még a legapróbb napi cselekedetekben is. A tápláló, hosszan tartóan hidratáló, emellett pedig kényeztető kéz- és testápoló termékek használata jutalmat jelent egy hosszú nap végén, így a bőrápolási rutin is élvezetessé válik. A termékek formulája az úgynevezett Ceramide Restoring Szérummal is gazdagított, így bizonyítottan csökkenti a bőr látható szárazságát, és segít megőrizni annak nedvességtartalmát, akár 48 órán át. Hisszük, hogy bőrünk megfelelő ápolása az önszeretet egyik fontos eleme – hangsúlyozza Hegedüs Dóra.

A Body Love üzenete mellett idei újdonságaiknál a fenntarthatóság is fontos szempont volt. A testápolási termékek nagyobb, gazdaságosabb kiszerelésekben is kaphatók, csomagolásuk pedig 100%-ban újrahasznosított anyagból készült (a kupak kivételével).

– A Dove-nál elkötelezettek vagyunk a környezetbarát megoldások keresése mellett, és a jövőben is erre szeretnénk hangsúlyt fektetni – zárja gondolatait a junior brand manager. //

 

Bőrvédelem ősszel

Dr. Csécsei Barbara-KOZMOS

Vendégszerző:
Dr. Csécsei Barbara
szaktitkár
KOZMOS

Testápolási szokásaink és szükségleteink folyamatosan igazodnak a körülmények és a trendek változásaihoz. Befolyásolja élőhelyünk, munkánk, életkorunk, sőt az évszakok is.

Ahogy ősziesre fordul az idő, a nyári napvédelem helyett egyre inkább a szél és hideg hatások ellen kell védeni a bőrt. A legfontosabb lépés továbbra is a tisztítás, az alapos, rendszeres fürdés és zuhanyzás a bőrt kímélő és tápláló termékekkel. Viszont ezenfelül érdemes hidratáló készítményeket használni, hogy regeneráljuk az igénybe vett, száraz bőrt. Ez még inkább érvényes az arcon, valamint a kezeken.

A napi testápolási rutin része lett a fertőtlenítés, mellyel elkerülhetőek a fertőző betegségek. Számos kiváló terméket találhatunk a piacon: oldatokat, spray­ket, géleket, nedves törlőkendőket, melyek közül mindenki kiválaszthatja a számára legkényelmesebb megoldást.

A testápolás nemcsak azért fontos, hogy külsőnk esztétikus, kellemes illatú és friss legyen, hanem hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. Az egészséges flórával rendelkező bőrünk az elsődleges védelmi vonalunk a kórokozókkal szemben, így érdesem óvni és ápolni azt. //

 

8 és fél milliárd forintot költöttünk testápolásra

Közel 19 ezer hektoliternyi testápoló került a vásárlók kosarába 2020 szeptembere és 2021 augusztusa között, ami 3 százalékkal kevesebb az előző év azonos periódusához képest. Az értékbeli forgalom is stagnált: a tavalyi évhez hasonlóan 8 és fél milliárd forintot költöttünk testápolókra a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján. A kategória eladásában december hónapban figyelhető meg szezonalitás a karácsonyi csomagok hatása miatt.

NielsenIQ logo

Dászkál Fruzsina-nielsen

Vendégszerző:
Dászkál Fruzsina
senior tanácsadó
NielsenIQ

A testápolók forgalma főként a drogériákban koncentrálódik – ez a csatorna a vizsgált időszakban tovább növelte jelentőségét, és immár a kategória eladásának több mint kétharmadát teszi ki. A 2500 négyzetméternél nagyobb alapterületű kiskereskedelmi egységekben a forgalom csaknem egyötöde realizálódik, azonban itt az előző időszakhoz képest csökkent a forgalom (értékben 6, mennyiségben pedig 10 százalékkal). A 401–2500 négyzetméteres üzletek ezzel szemben 8 százalékkal bővültek értékben, és mintegy 9 százalékot hasítanak ki a piacból a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján.

A gyártói márkák dominanciája változatlan maradt: továbbra is 92 százalékát adják a kategória forgalmának. A gyártói márkák értéket tekintve stagnáltak, míg a saját márkás termékek egy enyhe, 4%-os növekedést tudtak elérni.

A felnőtteknek szánt termékekből a kategória forgalmának közel négyötöde származik, azonban a szegmens értékesítése stagnálást mutatott az előző periódushoz képest. Ezzel szemben a gyermekeknek szánt termékek eladása közel 5 százalékkal bővült értékben, az azonos mértékű volumenbeli csökkenés ellenére is.

A korábbi időszakhoz képest több nagy kiszerelésű, 250 milliliter feletti terméket emeltünk le a boltok polcairól: utóbbi eladása 5 százalékkal erősödött értékben, és már több mint 40 százalékban részesedik a piac forgalmából. Azonos részesedéssel bír a 200 milliliter alatti kiszerelés, amely szegmens eladása azonban 3 százalékkal csökkent értékben, és 13 százalékkal az értékesített volumen tekintetében. A piac maradék egyötödét a 201–250 milli­liter közötti szegmens adja. //

Kapcsolódó cikkeink