RetailZoom: Erősödő saját márkák a hazai láncokban
Bár a március közepén indult – koronavírus járvány indukálta – extrém méretű készletépítő bevásárlások egyértelműen csillapodtak a hónap végére, a Hazai Láncok üzletei áprilisban is növelni tudták a forgalmukat (+9%). Érdekesség, hogy bár kosárszámban minimális visszaesés volt tapasztalható (-2,9%), a kosárba tett termékek száma viszont közel 14%-kal csökkent. A nagyobb kiszerelési méretekre váltás és az impulz kosarak csökkenése együttesen azonban kompenzálni tudták ezt, és a láncok összességében átlagosan 9%-os értékbeni növekedést produkáltak. Ez utóbbi két hatás vélhetően még hosszú hónapokig megfigyelhető lesz a vásárlói viselkedési mintázatokban.
Bár a gyártói márkák teljesítményei nagyon változatos képet mutatnak az elmúlt két hónap forgalmi számait vizsgálva, a Saját Márkás termékek mindkét hónapban felülmúlták a láncok – amúgy impresszív – növekedési ütemét. Márciusban 7%-kal, áprilisban közel 11%-kal növekedtek “gyorsabban”, mint a boltok összessége. A fenyegető gazdasági kilátások árnyékában óvatosabbá váló háztartások, és a több tízezernyi, munkáját veszítő árérzékeny vásárlók egyaránt nagyobb számban váltottak saját márkás termékekre.
A legnagyobb arányú térhódítás a Tészta kategóriában volt megfigyelhető, valójában a saját márkás termékek extrém növekedése a kategóriát is jelentős mértékben megnövelte, míg a Hazai Láncokban hagyományosan erős frissáru kategóriák (tejtermékek, húsok) cikkelemei is hozzájárultak a saját márkás portfolió április hónapban realizált 20%-os növekedéséhez. Bár a jelenlegi helyzetben nehéz bármilyen előrejelzést is tenni, a koronavírus okozta járvány időszak elnyúlásával a Saját Márkás termékek további erősödésére lehet számítani.
Kapcsolódó cikkeink
Felveszik a kesztyűt a fagyasztott márkák
Bár alaposan lehagyták a kereskedelmi márkák a gyártóiakat a fagyasztott…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Fogyni kezdtek a prémium FMCG-termékek a dohányboltokban
A hazai láncok és a dohányboltok értékbeli forgalmának egymáshoz viszonyított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >