Javult a gyártói márkák pozíciója
Éves piaca 800 millió forint felett mozgott tavaly és tavalyelőtt. Értékben a kiskereskedelmi eladás 8 százalékkal csökkent, egyik évről a másikra. Azzal egy időben pedig a bolti forgalom mennyiséget tekintve változatlan maradt.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: tavalyelőttig dominált a legnagyobb, 2500 négyzetmétert meghaladó csatorna. Ám múlt évben a drogéria került az élre. Rajtuk kívül még a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna játszik figyelemre méltó szerepet.
Valamelyest javult a gyártói márkák pozíciója. Az értékben mért bolti eladásból tavaly 88 százalék jutott rájuk; 1 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
Ezért tarolnak a sajátmárkás termékek
Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös,…
Tovább olvasom >Magazin: A bőrt ápolja, a környezetet védi
A testápolási piac kismértékű csökkenéséről számolnak be a szegmens résztvevői,…
Tovább olvasom >RetailZoom: Erősödő saját márkák a hazai láncokban
Bár a március közepén indult – koronavírus járvány indukálta –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >