Javult a gyártói márkák pozíciója
Éves piaca 800 millió forint felett mozgott tavaly és tavalyelőtt. Értékben a kiskereskedelmi eladás 8 százalékkal csökkent, egyik évről a másikra. Azzal egy időben pedig a bolti forgalom mennyiséget tekintve változatlan maradt.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: tavalyelőttig dominált a legnagyobb, 2500 négyzetmétert meghaladó csatorna. Ám múlt évben a drogéria került az élre. Rajtuk kívül még a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna játszik figyelemre méltó szerepet.
Valamelyest javult a gyártói márkák pozíciója. Az értékben mért bolti eladásból tavaly 88 százalék jutott rájuk; 1 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
Ezért tarolnak a sajátmárkás termékek
Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös,…
Tovább olvasom >Magazin: A bőrt ápolja, a környezetet védi
A testápolási piac kismértékű csökkenéséről számolnak be a szegmens résztvevői,…
Tovább olvasom >RetailZoom: Erősödő saját márkák a hazai láncokban
Bár a március közepén indult – koronavírus járvány indukálta –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >