Januárban 6,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
A nyers adatok alapján januárban éves szinten 6,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában – közölte szerdán az Országos Statisztikai Intézet (INS).
A naptárhatással korrigált adatok 5,1 százalékos növekedést mutatnak 2023 januárjához viszonyítva. Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalmazásából származó árbevétel 2,7 százalékkal nőtt éves szinten, a nem élelmiszer jellegű termékek esetében 12,2 százalék, az üzemanyagok terén pedig 1,6 százalékos volt a növekedés.
A naptárhatással korrigált adatok szerint januárban az élelmiszerek, italok és dohányáru kiskereskedelmi forgalma 2,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A nem élelmiszerjellegű termékekből származó árbevétel 9,2 százalékkal, az üzemanyagokból származó pedig 1,1 százalékkal nőtt.
2023 decemberéhez viszonyítva a nyers adatok a kiskereskedelmi forgalom 17,2 százalékos csökkenését mutatják. Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalma 22,2 százalékkal, a nem élelmiszer jellegű termékeké 14 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 13,9 százalékkal csökkent.
A naptárhatással kiigazított adatok szerint januárban 3,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz képest. Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalma 0,1, a nem élelmiszer jellegű termékeké 8,1, az üzemanyagoké pedig 1,7 százalékkal nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
A reálkeresetek emelkedése kihat a fogyasztásra, ami a gazdaság élénkítése miatt fontos
A reálkeresetek emelkedése azt jelenti, hogy több pénz marad az…
Tovább olvasom >GKI: Tényleg sokat adóznak a magyarok?
A közbeszédben gyakran találkozunk a magas hazai adókulcsok kritikájával. Ha…
Tovább olvasom >Lassult az euróövezet gazdasági aktivitásának növekedése júliusban
A várt mérsékelt gyorsulás helyett lassult az euróövezet gazdasági aktivitásának…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >