Itt az MBH Bank: megvalósult a hazai banktörténelem legnagyobb fúziója
Az MKB Bank és a Takarékbank május 1-jén megvalósult fúziójával olyan univerzális bank jött létre, amely a legtöbb fiókkal rendelkezik az országban. Az átalakulás menetének részleteibe és a jövőbeni tervekbe Pataky Piroska, az új MBH Bank marketingigazgatója nyújt betekintést.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
– Miként valósult meg és milyen előnyökkel jár majd a fúzió?
– A Budapest Bank egyesülése az MKB Bankkal a fúzió első lépése volt, még 2022 márciusában. Idén április 30-án a Takarékbank is egyesült az MKB Bankkal. A hármas fúzió lezajlását követően, május 1-je után új bankként, MBH Bank néven folytatjuk a működésünket. Az egyesülés lehetővé teszi, hogy univerzális bankként szinergiát teremtve szolgáljuk ki a különböző ügyfélszegmenseinket, illetve a fogyasztóinkat. A fúzió révén a legtöbb fiókkal rendelkezünk az országban. A széles fizikai elérés által a három korábbi bank – mind lakossági, mind pedig vállalati – ügyfelei előtt számos új lehetőség nyílik meg.
– Miért döntöttek egy vadonatúj márkanév mellett?
– Az új névvel azt hangsúlyozzuk, hogy egy teljesen új bankot építünk, a korábbi nagyon erős márkák, a Budapest Bank, a Takarékbank és az MKB Bank pedig megszűnnek. Igaz, hogy a neveiket nem visszük tovább, de az értékeiket, erősségeiket, azt az ügyfélélményt, amit egyenként nyújtottak, igyekeztünk ötvözni és beépíteni az új márkába is. Friss, modern arculattal építkezünk tovább, hogy európai mércével is versenyképesek legyünk. Arra törekszünk, hogy a banki ügyintézés ne plusz terhet, hanem emberközeli, szerethető élményt jelentsen.
– Mi volt a legnagyobb kihívás a bankfúzió lebonyolítása során?
– A márkaváltást előkészítő munkafolyamatok másfél-két évvel ezelőtt kezdődtek, és rendkívül átfogó tervezés előzte meg a kivitelezést. A rebranding folyamat átfogóan érinti a bankfiókokat, digitális csatornákat, az ATM-eket, a POS-terminálokat és minden kommunikációs felületet.
– Milyen ügyfeleket is érintő változásokra lehet számítani a fúziót követően?
– Az ügyfelek számára az egyik leglátványosabb változást a fiókok új megjelenése jelenti. Az első májusi hétvégén 23 fiók esett át külső márkaváltáson, május közepén pedig Miskolcon át is adtuk az első, teljeskörűen felújított bankfiókot. Az év végéig minden fiókunkat az új arculati elemeknek megfelelően átmárkázzuk, és 30 fiókot teljesen átépítünk. A belsőleg is átalakított bankfiókjaink egységes, friss designt kapnak, fiatalos színekkel és világos árnyalatokkal, maximálisan ügyfélbarát elrendezéssel. Újdonság lesz, hogy az ügyfélpultokat zárttá tettük, hogy személyre szabott figyelmet adhassunk.
A digitális csatornák, köztük a mobil applikációk május 1-jén szintén az új MBH Bank arculattal várták az ügyfeleket. Megkezdtük a bankkártyák cseréjét: 25-féle új designt készítettünk, a csere fokozatos lesz, a kártyákat lejáratkor cseréljük. Csak az átállási hétvégére eső feladatokon egy kis magyarországi település teljes lakosságának megfelelő létszámmal, 1500 fővel dolgoztunk.
– Milyen további terveik vannak a jövőre vonatkozóan?
– A több mint kétéves, szervezett, előkészítő munkánk mostantól lesz igazán érzékelhető az ügyfelek számára. A fúzió megvalósulásával az új nagybank működése jóval hatékonyabb lett, ami még több lehetőséget ad új, korszerű termékek, digitális megoldások és vonzó szolgáltatások bevezetésére. A napokban például a Miskolci Egyetem kampuszán felavattuk az első MBH Digitális Zónát, ahol személyes ügyfélszolgálati jelenlét nélkül lehet bankszámlát nyitni. Első körben 10 digitális ügyfélkiszolgáló pontot nyitunk magyarországi egyetemeken, a későbbiekben további banki szolgáltatásokkal bővítjük a kínálatukat. 2023 harmadik negyedévében pedig elindul az egységes mobilalkalmazás, amelynek köszönhetően az összes korábbi tagbankunk ügyfelei egyetlen mobilapplikációt tudnak használni. De ez csak a kezdet, folyamatosak a fejlesztések, komoly ambícióink vannak. //
Kapcsolódó cikkeink
Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor
Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor – jelentette…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony Logisztikai Központ Kft.
Mesterséges intelligencián és szenzortechnológián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hasznos funkcióval bővült a Nébih növényvédő szer-keresője
Nagy segítséget nyújthat a támogatást igénylő gazdálkodóknak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >AI-asszisztenst vezet be a holland Albert Heijn
Az „Én AH Asszisztensem” néven új mesterséges intelligencia alapú személyi…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >