Italdoboz-gyárat adott át a Hell cégcsoport
A Hell cégcsoport alumínium italdobozokat gyártó üzemet létesített Szikszón, a energiaitalt gyártó társaság tulajdonában lévő Quality Pack Zrt. 30 milliárd forintos beruházással épült üzemét pénteken adták át.
A 42 ezer négyzetméter alapterületű dobozgyár évi 1,2 milliárd darabos kapacitással képes világszínvonalon gyártani 250 milliliteres alumínium italdobozokat és hozzá doboztetőket.
Az avatás alkalmából kiadott közlemény szerint a cégcsoport 2019 végére 320 új munkahelyet hoz létre, a dobozgyár pedig három éven belül újabb 150 embernek ad majd munkát.
Az avatáson Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára hangsúlyozta: a gazdasági növekedés motorja a modern és innovatív technológiai megoldások alkalmazása, amelyre kiváló példa a Hell csoport legmodernebb és leghatékonyabb technológiát alkalmazó új gyára.
Beszédében kiemelte, hogy az új beruházások tovább erősítik a Hell csoport meghatározó szerepét mind a magyar, mind pedig a nemzetközi piacon. Ez a kormány azon célkitűzésével is egybeesik, hogy minél több magyar tulajdonú vállalkozás érvényesüljön a külpiacokon – tette hozzá.
Magyarország első alumíniumitaldoboz-gyára egyedülálló stratégiai pozíciót jelent a Hellnek az üdítőital- és energiaital-gyártásban, hiszen nincs másik olyan piaci szereplő a szektorban, amely a saját márkájú üdítőitalain és a töltőüzemen kívül italdobozgyárral rendelkezne – mondta Csereklye Barnabás, a Quality Pack Zrt. cégvezetője.
Tájékoztatása szerint a fejlesztés az Eximbank Zrt., az Unicredit Zrt., és a Raiffeisen Bank Zrt. társfinanszírozása mellett valósult meg.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly jelentette be, hogy a Hell cégcsoport a 30 milliárd forintos beruházáshoz 7 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kap egyedi kormánydöntés keretében.
A Hell nettó árbevétele 2016-ban közel 28 milliárd forintra nőtt az előző évi 19,9 milliárdról. Adózás előtti eredménye 1,336 milliárd forint volt tavaly. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Díjjal zárja az évet a HELL
Amellett, hogy több piacvezető márkával és több mint 60 országot…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >