Innovációkkal és az export növelésével számol erre az évre a Chio
A Chio Magyarország Kft. – a hazai snackpiac vezetőjeként – 11,6 milliárd forint árbevételt realizált 2011-ben, amely mintegy 5%-os csökkenés az előző évhez hasonlítva. A teljes árbevétel 27%-a az exportpiaci eladásokból származik. A snackpiac szűkülése ellen a vállalat új termékekkel lép majd a piacra, amelyek a snack kategória bővítését szolgálják, illetve további export piacok felé szeretne nyitni. A vállalat győri üzemében már most is jelentős volumen készül a régió piacaira, de ennek további bővítése kiemelt prioritás. „Nagy hangsúlyt fektetünk az Intersnack csoporton belüli belső piacra, hiszen az ott elnyert termelési mennyiséggel tovább tudjuk növelni a győri üzem hatékonyságát.” – emelte ki a vállalat új ügyvezető igazgatója, Merkler Róbert. A január 1-jéi hatállyal kinevezett ügyvezető igazgató korábban kereskedelmi és marketing igazgatói pozíciót töltött be a Chio Magyarország Kft-nél.
A Chio Magyarország Kft. 2011. évi árbevétele még a kategóriát terhelő, tavaly szeptemberben bevezetett NETA árnövelő hatása ellenére is 5%-ot csökkent, az előző évhez képest. A komoly többletteherként megjelenő adó jelentős fogyasztói árnövekedést okozott, amely forgalomcsökkenéshez vezetett.
A vállalat ezen tényezők ellensúlyozásaként több területen igyekszik előrelépni. Az idén több új termékkel jelenik majd meg a hazai piacon, melyek a snack-fogyasztás szélesítését szolgálják.
A hazai piac kiszolgálása mellett a győri üzemben egyre nagyobb szerepet kapnak a régiós piacok. A szigorú élelmiszerbiztonsági auditokon kiváló minősítést szerzett üzem hatékonysági mutatói – az évi, 8500 tonna export termelése mellett is – példaértékűek, így további külpiaci termelési mennyiség elnyerésére koncentrál a jövőben.
A teljes vállalati működésben folyamatosan elemzik és értékelik a folyamatokat, hogy a szükséges, hatékonyságjavító intézkedéseket megtegyék.
A Chio Magyarország Kft. január 1-jétől új ügyvezető igazgató, Merkler Róbert irányítása alatt működik. A korábban kereskedelmi és marketing igazgatói pozíciót betöltött vezető a vállalatnál eddig eltöltött 2,5 év alatt megismerte nemcsak a kategóriát, a fogyasztási szokásokat, de a termékfejlesztést is a gyártástól az eladásig. A korábban a Reckitt Benckisernél és az Unilevernél tapasztalatot szerzett vezető számára igazi kihívást jelent a vállalat irányítása, hiszen a hazai piacon a legjobbat kell nyújtani, miközben az Intersnack csoporton belül is az egyre jelentősebb pozíció betöltése a cél.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >