Imádják Japánban a mangalicahúst
Bár itthon is egyre több mangalicahús fogyasztása, továbbra is népszerűbb a magyar sertés külföldön, mint itthon – idézi Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének közleményét az index.. Az egyesület szerint a hungarikumnak számító böngyör disznókat Japánban fogyasztják a legszívesebben, ahol főleg felsőkategóriás éttermekben kapható.
A hazai tenyésztők a tőkehús 70 százalékát külföldön – többek között Amerikában és Ázsiában – értékesítik, a termelt mennyiségnek csupán 30 százaléka marad Magyarországon.
A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete szerint a termékük külföldön a hús magas zsírtartalma miatt népszerű, itthon pedig éppen ezért keresik kevésbé a fogyasztók.
A mangalica hús és zsír aránya a sertéshez képest fordított: 30 százaléka színhús és 70 százaléka zsír. Mi magyarok pedig, bár imádunk szalonnát sütni, vagy zsíros kenyeret enni, a zsíros húsokat mégsem kedveljük annyira. Eközben világszerte csak a legdrágább, felső kategóriás éttermek teszik fel a mangalicát az éltalpra, a spanyolok pedig prémium minőségű sonkának vásárolják fel – mondta el Veégh Attila, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének kommunikációért felelős partnere.
Az egyesület adatai szerint a mangalica a hazai sertésállomány mindössze két százalékát teszi ki, jelenleg körülbelül kétszáz tenyésztő foglalkozik vele az országban. Többségük exportra szánja a termékét, az itthon maradó 20-30 százalék nagy részéből pedig valamilyen szárazáru, kolbász, szalámi és szalonna készül.
Az egyesület folyamatos kampányokkal és aktivitásokkal próbálja közelebb hozni a mangalicát a magyar fogyasztókhoz, ezért a hungarikumot már a hazai felsőkategóriás éttermek is szívesebben használják. Veégh Attila szerint a mangalica már ott van a legjobbnak tartott fővárosi éttermekben, ezért idén a street foodokon keresztül próbálják megkedveltetni a mangalicát. Ősszel pedig food truckokkal összefogva szeretnék terjeszteni a mangalicát. (index)
Kapcsolódó cikkeink
Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz…
Tovább olvasom >Hogy mondják a cold brew-t japánul? – A nap képe
Mondják is, csinálják is – ez már csak a keleti…
Tovább olvasom >Bagoly kávéház – A nap videója
Méghozzá szó szerint baglyos! Szerte a világban számos vendéglátóhelyi koncepció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >