Imádják Japánban a mangalicahúst
Bár itthon is egyre több mangalicahús fogyasztása, továbbra is népszerűbb a magyar sertés külföldön, mint itthon – idézi Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének közleményét az index.. Az egyesület szerint a hungarikumnak számító böngyör disznókat Japánban fogyasztják a legszívesebben, ahol főleg felsőkategóriás éttermekben kapható.
A hazai tenyésztők a tőkehús 70 százalékát külföldön – többek között Amerikában és Ázsiában – értékesítik, a termelt mennyiségnek csupán 30 százaléka marad Magyarországon.
A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete szerint a termékük külföldön a hús magas zsírtartalma miatt népszerű, itthon pedig éppen ezért keresik kevésbé a fogyasztók.
A mangalica hús és zsír aránya a sertéshez képest fordított: 30 százaléka színhús és 70 százaléka zsír. Mi magyarok pedig, bár imádunk szalonnát sütni, vagy zsíros kenyeret enni, a zsíros húsokat mégsem kedveljük annyira. Eközben világszerte csak a legdrágább, felső kategóriás éttermek teszik fel a mangalicát az éltalpra, a spanyolok pedig prémium minőségű sonkának vásárolják fel – mondta el Veégh Attila, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének kommunikációért felelős partnere.
Az egyesület adatai szerint a mangalica a hazai sertésállomány mindössze két százalékát teszi ki, jelenleg körülbelül kétszáz tenyésztő foglalkozik vele az országban. Többségük exportra szánja a termékét, az itthon maradó 20-30 százalék nagy részéből pedig valamilyen szárazáru, kolbász, szalámi és szalonna készül.
Az egyesület folyamatos kampányokkal és aktivitásokkal próbálja közelebb hozni a mangalicát a magyar fogyasztókhoz, ezért a hungarikumot már a hazai felsőkategóriás éttermek is szívesebben használják. Veégh Attila szerint a mangalica már ott van a legjobbnak tartott fővárosi éttermekben, ezért idén a street foodokon keresztül próbálják megkedveltetni a mangalicát. Ősszel pedig food truckokkal összefogva szeretnék terjeszteni a mangalicát. (index)
Kapcsolódó cikkeink
Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >Amerikai rizs Japánban: szemléletváltás a rizshiány nyomán
Japánban egyre több étterem és üzletlánc fordul amerikai és más…
Tovább olvasom >A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >