Ilyen drágulásra számíthatunk a húsvéti sonka és csokoládé piacán
Nem érdemes az utolsó pillanatra halasztani a húsvéti sonka, tojás és csokoládék beszerzését, és lehetséges, hogy kivételesen az olcsóbb at választjuk az ünnepiből a minőségi helyett…

Zsebbe kell nyúlni idén
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Pénzcentrumnak azt mondta: az inflációs adatok növekedésében már nem látható további gyorsulás, így elméletileg nem lehetetlen, hogy nem lesz annyira durva idén a húsvéti termékek beszerzése.
„Az elmúlt év legmarkánsabb fejleménye az élelmiszerár-drágulás. Mégis, kedvező adatokat kapunk az inflációról: az utolsó két hónap statisztikája alapján már leszűrhetjük, hogy a növekedés lassulásnak indult. A fő mozgatója a drágulásnak az, hogy az ipar az átadási árainak emelésére kényszerült, hiszen nőtt az energiaár, a nyersanyagok ára, és még számos más tényező is. A novemberi és decemberi adatokat nézve azonban látszik, hogy az utóbbi hónapban nem nőttek ezek az árak, tehát ezzel a logikával elvileg a húsvéti készülődés ára sem lesz szükségszerűen túlzóan magas”
– mondta Vámos György.
A csokinyulak- és tojások készen állnak
Nem csak a gyerekek kezébe adjuk sokszor a csokitojást vagy a csokinyulakat, de sokan még a kertben, vagy akár egy parkban is szívesen szerveznek csokivadászatot. De fog-e drágulni, és ha igen, mennyivel, valamint min múlik a drágulás? Erről az Édességgyártók Szövetségét kérdeztük, akik alapos válaszokat adtak lapunk kérdéseire.
„Mivel mind az alapanyagok, mind a gyártás és szállítás költségei is emelkedtek, továbbá jelentősen megemelték a NETA adót az elmúlt nyáron, a húsvéti édesség termékek ára minden bizonnyal meg fogja haladni a tavalyit. Az áremelkedés termék- és gyártófüggő, az import például az alapanyagokra is rárakodó magyar NETA miatt például kisebb ütemben fog drágulni, mint a hazai gyártású termékek. A húsvéti termékek gyártása jellemzően már a téli szezonban megtörténik. Ekkor a forint éppen az eddigi legrosszabb időszakát élte, ezért az import hozzávalókat a gyártók is magasabb áron szerezték be, de a nyersanagy árak is hektikusak. A cukor például fel- le ugrált az utóbbi évben. Most éppen felfelé időszakot látunk”
– tudtuk meg a szövetségtől. Kitértek arra is, hogy már régen nem elégszünk meg a bevonómasszával: a magyarok egyre inkább a minőséget keresik.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >400 millió euróból épít csokigyárat a Fazer Finnországban
A finn Fazer csoport bejelentette, hogy mégis megvalósítja új csokoládégyárának…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint félmilliárd palackot váltottak vissza a Lidl áruházakban
Komoly eredményeket ért el a műanyag palackok, alumínium dobozok, illetve…
Tovább olvasom >A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >