Így vásárolnak a 25–34 évesek családjai

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 11. 18. 19:17

Piaci szereplők világszerte nagy erőkkel igyekeztek megnyerni a millenniális generáció tagjait. Akik közül egyre többen alapítanak saját családot, ami megváltoztatja vásárlási szokásaikat is, döntéseiket is. De nemcsak fogyasztók lesznek, hanem szülőkké válva alakítják felnövekvő gyermekeik szokásait, vonzalmait és elvárásait is. Így a vállalatok számára fontos, hogy ezt a célcsoportot másként lássák és közelítsék meg.

Így vezeti be „Millenniális szülők: Átalakítják a családi életet” című új globális felméréséről szóló jelentését a londoni székhelyű Euromonitor International piackutató cég. A vizsgált, Y-generációnak is nevezett 25–34 évesek célcsoportjáról többek közt megállapítja:

„A millenniális apák átvállalnak sok háztartási munkát, amit régebben főleg nők végeztek el. Például élelmiszerek vásárlása, főzés, mosás, gyerekek fürdetése és öltöztetése, ahogyan egyre inkább részt vesznek gyerekeik tevékenységeiben is.”

Ebből többek közt az következik, hogy az élelmiszerek marketingjével nem csak nőket érdemes megcélozni. Mivel férfiak is döntenek vásárlásokról. Sőt, az Euromonitor így fogalmaz: „Mivel a családok viselkedése és a háztartások is változnak, üzleti szempontból fontos figyelembe venni az egész családot.”

Élmények és árucikkek versenyeznek

Lényeges szempont a kereskedelem marketingjéhez: „A megkérdezett millenniálisok 48 százaléka pénzét szívesebben költi élményekre, mint dolgokra, árucikkekre. Annak érdekében, hogy az életből a lehető legtöbbet hozzák ki, készek pénzt kiadni szórakozásra.”

Fontos tényező az Euromonitor jelentése szerint, hogy „az online kínálta kényelem drasztikusan megváltoztatta a kiskereskedelem képét. Ami persze nem azt jelenti, hogy megszűnt volna a vásárlás hagyományos boltokban.”

Kereskedőknek mindenekelőtt azt ajánlja, fordítsanak nagy gondot arra, hogy üzleteikben a vásárlás élménye örömet jelentsen:

„A vállalatoknak biztosítaniuk kell, hogy termékeik mellett ezt a kellemes tapasztalatok iránti vágyat is kielégítsék, a vásárlás élménye és a fogyasztókkal felépített kapcsolatok révén. Esetleg élelmiszerboltokban is felmerülhet a lehetőség, hogy virtuális valóság technológiát vessenek be a vevők és gyerekeik szórakoztatása érdekében.”

Egyes országokban pedig a vásárlás hangulatát, kedvező tapasztalatát kellemesen fokozhatja egy bolti kávézó, ahol felnőttek találkozhatnak, beszélgethetnek, gyerekek pedig esetleg játszhatnak. Ahelyett, hogy napközben otthon egy tévésorozat sokadik ismétlését nézzék.

A lényeg: „Sok minden elmondható a millenniálisokról, de egy biztos: ők jelentik minden ország lakói között a legnépesebb nemzedéket. Érdemes odafigyelni rájuk”.

Boldogan – gyerekekkel

„Fontos oka a változásoknak, hogy évek óta világszerte növekszik az első gyermeküket szülő nők átlagos életkora. Ez befolyásolja a családok szerkezetét, mivel egyre több nő törekszik magasabb iskolai végzettségre, karrierre, élettapasztalatra, és első terhességét igyekszik mind későbbre tolni” – többek közt ezt állapítja meg a millenniális nemzedék családjainak kutatási eredményeivel kapcsolatban.

„Folyton spórolni próbálnak”

Mindezek alapján az Euromonitor szakértői annak érdekében, hogy a kereskedelmi vállalatok növelhessék eladásaikat, így foglalják össze kutatásaik eredményeit:

„A családok és háztartások dinamikája változik, ami azt jelenti, hogy inkább érdemes megcélozni az egész családot, mint fiatalok háztartásainak csak egyes tagjaira fókuszálni. Az Y-generációba tartozó szülők számára rendkívül lényeges, hogy együtt töltsenek időt gyerekeikkel, családjukkal. Ezért kulcsfontosságú kifejleszteni olyan termékeket, amelyek a kényelmet szolgálják, és hatékony időráfordítással használhatók.

Szintén jellemzi ezt a nemzedéket, hogy mint szülők folyton spórolni próbálnak, ahol csak lehet. Ennek következtében lelkesen kihasználják a gazdaságos megoldásokat, szolgáltatásokat és termékeket. Ezekre a kínálati oldalon érdemes odafigyelni.

Amikor a fiatal szülők készek pénzt költeni arra, hogy jól érezzék magukat, ezt az élmények iránti vágyat a kereskedelemnek ki kell használnia termékei mellett a vásárlás élményszerűsége vagy a fogyasztókkal kiépített kapcsolat révén is.”

B.K.

Kapcsolódó cikkeink