Így drágult idén a libahús
A madárinfluenza-járvány után a hazai lúdágazat újra fellendült, a második félévben nőtt a hízott liba termelés és felvásárlás. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara adatai szerint a közelgő Márton napon jó minőségű magyar libahús és libamáj érhető el a hazai fogyasztók számára.

Egyes libamáj kilója 38 ezer forint
A madárinfluenza-járvány két hulláma miatt az idei év első felében alacsony volt a lúdtermelés, azonban a második félévben újra nő a libatermelés, így valószínűleg a közelgő Márton napon sem lesz hiány a hazai libahúsból.
A Lúdszövetség szerint az idei év első kilenc hónapjában 15 ezer tonna élő libát vágtak le a vágóhidakon, ami 17%-kal több, mint az előző év hasonló időszakában. Ugyan a takarmányárak kissé csökkentek az év folyamán, a libahús és libamáj árai még mindig magasabbak lehetnek, mint az előző évben.
A libából készült termékek prémium kategóriába tartoznak, és a baromfifélék között a legnagyobb értéket képviselik. Sok hazai libahús exportra kerül, és Magyarország a hízott libamáj termelés terén is világelsők között van. A Márton napi libafogyasztás hagyománya több száz éves, és a Márton nap a karácsony előtti 40 napos böjt kezdetét jelzi, amikor a régi időkben nagy étkezéseket tartottak, hogy a következő évben is bőségben legyen élelmiszer. Az árak emelkedését is tapasztalhatjuk, például a neten találtunk olyan hízott libamájat, amelynek kilója 38 ezer forintba kerül – írja a haszon.hu.
Kapcsolódó cikkeink
Antibiotikummentes libamáj-előállítás fejlesztésében működtek közre a MATE kutatói
Antibiotikummentes, prémium libamáj-előállítás tenyésztés-tartástechnológiájának fejlesztésében működtek közre a Magyar Agrár-…
Tovább olvasom >Antibiotikummentes libamáj-előállítás fejlesztésében működtek közre a MATE kutatói
Antibiotikummentes, prémium libamáj-előállítás tenyésztés-tartástechnológiájának fejlesztésében működtek közre a Magyar Agrár-…
Tovább olvasom >A libamáj a magyarok egyik kedvenc luxusélelmiszere
Hazánkban a legtöbben a kaviárt, a szarvasgombát és a libamájat…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >