Idén csak infláció alatt nőnek az élelmiszerárak
Az Agrár Európa Tanácsadó Kft., valamint a Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet által közösen készített Agrármonitor kutatás szerint növekedni fog az alsó árszegmensbe tartozó élelmiszerek iránti igény, ami a saját márkás termékek forgalmát növelheti.
Az élelmiszerek fogyasztói
árindexe már 2008. novemberében az átlagos
fogyasztói-árindex alá süllyedt, vagyis az
átlagosnál kisebb mértékben drágult,
és idén sem lesz ez másként. Ez rossz hír
a mezőgazdaságnak, mert bár egyes alap- és
üzemanyag ára csökkenni tudott, más költségek
emelkednek, ami a termelés csökkenése miatt
kevesebb terméken oszlik el.
A márkás
termékek, vagyis a felső árkategóriás
termékek iránti kereslet várhatóan nem
fog csökkenni, hiszen azt a tehetősebb réteg vásárolja,
akik ragaszkodnak a megszokott minőséghez. A középső
árkategóriást élelmiszerek azonban,
melyek közé a javarészt a magyar termékek
is tartoznak, szűkülő forgalommal kell, hogy számoljanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
HELL: nem mindegy, miből iszunk! Igenis van különbség a csomagolóanyagok között
Nem minden csomagolóanyag és italcsomagolás bír ugyanazon tulajdonságokkal újrahasznosíthatóság szempontjából…
Tovább olvasom >A SPAR élen jár a nők és férfiak közti bérkülönbség felszámolásában
A vállalat a bérezés terén nem tesz különbséget munkatársai között…
Tovább olvasom >A magyar tej sikere az ALDI-nál: negyedével bővülő hazai értékesítés, erősödő export
Jelentősen emelkedett a tavalyi év folyamán a kereslet az ALDI…
Tovább olvasom >