Ide süss: ezzel az apró trükkel fenntarthatóbbá teheted az ünnepi sütés-főzést – add le a használt sütőolajat a MOL benzinkutakon!
Nyakunkon a karácsony és ezzel együtt az ünnepekre való felkészülés is: ajándékok beszerzése, becsomagolása, a lakás kitakarítása és feldíszítése, illetve az ünnepi menü összeállítása, majd megvásárlása. Nem árt azonban, ha egy kis fenntarthatóságot is csempészünk a karácsonyi sürgés-forgásba! A MOL idén is rástartol a használt sütőolajra és folytatja népszerű visszagyűjtő kampányát: a vállalat az elmúlt több, mint 10 évben a lakosság közreműködésével több ezer tonnányi használt sütőolajtól mentesítette a környezetet.
Környezetvédő kezdeményezéssel segít fenntarthatóvá tenni az év végi ünnepeket a MOL: a használt sütőolaj begyűjtésével a karácsonyi időszak egyik legnagyobb kihívására kínál mindenki számára elérhető megoldást. A 2011-ben elkezdett visszagyűjtés és feldolgozás révén eddig csaknem 3000 tonna hulladékká vált sütőolajból készült bioüzemanyag a MOL és a fogyasztók együttműködésének köszönhetően – a gyakorlatban is megmutatva a körforgásos gazdaságban rejlő lehetőségeket!
A karácsonyi ünnepkör, a december utolsó napjaiban az egész országra jellemző ünnepi sütés-főzés mindig kiemelt időszaknak számít a sütőolaj-felhasználás szempontjából
A magyar családok számára a szeretet egyik jellegzetes kifejezési formáját az ilyenkor az asztalra kerülő finomságok jelentik. Szerencsére immár arra is van megoldás, hogy ez a hagyomány ne jelentsen megnövekedett terhet a környezet számára: ahogyan a korábbi években megszokhattuk, a MOL egyre bővülő lefedettséggel szervezi meg az elhasznált sütőolaj lakossági begyűjtését és feldolgozását.
Magyarországon az EU többi tagállamához hasonlóan a használt sütőolaj káros hulladéknak számít
Ennek az oka, hogy – bár természetes eredetű – a talajba vagy a természetes vizekbe kerülve, a vízzel érintkezve saját mennyiségének akár az egymilliószorosát is képes elszennyezni: a víz felületén vékony filmréteget képezve elzárja az oxigént a vízben élő szervezetektől. Ezért a használt olajat tilos a háztartási hulladék közé keverni vagy a lefolyóba önteni – elkülönített kezelése viszont sokszor nehezen megoldható feladat elé állítja a lakosságot. A MOL ugyanakkor megkönnyíti mindazok dolgát, akik fenntartható módon szeretnék rendezni az otthonukban keletkező használt sütőolaj sorsát: a vállalat honlapján lévő töltőállomás-keresőben, illetve az ingyenes Mol Move applikációban mindenki egyszerűen megtalálhatja azt a lakóhelyéhez legközelebb levő, vagy a karácsonyi rokonlátogatások során útba eső MOL-kutat, ahol az olaj – 10 literes mennyiségig, más hulladékokkal, vegyszerekkel nem kevert állapotban, bármilyen tárolódobozban – leadható a kútkezelő személyzetnek.
A MOL a megtisztított, újrafeldolgozott használt sütőolajat Komáromban, a Rossi Biofuel üzemében a biodízel-gyártáshoz használja fel
A törekvés szorosan illeszkedik a vállalat 2030-ig tartó, a fenntarthatóságot és a körforgásos gazdaságot a középpontba állító stratégiájába, hiszen egy olyan hulladékot kezel nyersanyagként – azaz végső soron megújuló energiaforrásként -, amely a visszagyűjtés és a feldolgozás nélkül súlyos környezeti ártalmak forrása lenne. A jelenleg már mintegy 350 hazai töltőállomásra kiterjedő visszagyűjtés a MOL erőfeszítéseinek és a lakosság együttműködésének köszönhetően imponáló eredményeket produkált: míg 2012-ben országszerte 80 tonna volt a leadott mennyiség, 2020-ban már elérte a 464 tonnát. Az elmúlt 11 év alatt összesen 2843 tonnányi használt sütőolaj gyűlt össze a kutakon, ugyanennyi veszélyes hulladéktól mentesítve a környezetet és jelentősen hozzájárulva egyúttal a biodízel-gyártás hatékonyságának növeléséhez is.
„Kezdeményezésünk legfontosabb üzenete, hogy a körforgásos gazdaság korszerű megoldásainak köszönhetően a sütés-főzésnek nem kell terhet jelentenie a környezetre. Azzal, hogy a használt sütőolaj kezelésére kínálunk alternatívát a fogyasztóinknak, most a karácsonyt is zöldebbé varázsolhatjuk. Köszönjük a lakosság immár több mint egy évtizede tartó közreműködését és környezettudatos gondolkodását!” – nyilatkozta Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelem igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >