Húsvét zöldítő pályázatot indít a Nébih Maradék nélkül
Idén húsvétkor is meghirdeti Húsvét zöldítő című pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja. A több kategóriából álló pályázat célja, hogy az ünnepi időszak közeledtével felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás csökkentésének fontosságára, valamint a felelős állattartásra. A nevezéseket április 5-ig várják.
A Húsvét zöldítő pályázattal az élelmiszerpazarlás-megelőzése mellett arra szeretnék felhívni a figyelmet a Maradék nélkül szakértői, hogy a nem megelőzhető élelmiszerhulladékok java (pl. zöldségek és gyümölcsök héja, kávézacc) környezetbarát módon is hasznosítható. Ebben a komposztálás mellett a haszonállatok és társállatok is segítségünkre lehetnek. A nyulak és a baromfik száraz takarmányát például kiegészíthetjük a feldolgozás során megmaradó zöldségdarabokkal és gyümölcshéjjal.
A pályázat idén a felelős állattartásra is szeretné felhívni a figyelmet
Húsvétkor még mindig sokan szereznek be kiskedvencnek nyulat és csibét. Ezt azonban csak azoknak tanácsoljuk, akik tisztában vannak az adott állat igényeivel, és hosszú távon is átgondolt tervvel rendelkeznek a további sorsával kapcsolatban. E téren vendégszakértőként a Fővárosi Állat- és Növénykert szóvivője, Hanga Zoltán oszt meg a következő hetekben hasznos tudnivalókat és tanácsokat a Maradék nélkül program közösségi oldalain. A Húsvét zöldítő pályázaton több kategóriában várják a pályaműveket április 5-éig. A felhívás részletei megtalálhatók a Maradék nélkül program honlapján.
Nébih
Kapcsolódó cikkeink
Ha nyár, akkor fesztivál!
Összeállításunkban megszólalnak a legjelentősebb hazai fesztiválok képviselői, akik megosztják az…
Tovább olvasom >Nyilatkozat a növényvédelmi tevékenység felelőséről
A növényvédelmi szolgáltatási tevékenységről a támogatásokban részesülők szolgáltatnak adatot. Az…
Tovább olvasom >Eredményesnek bizonyult az eGN adategyeztetés a termelőkkel
Az elektronikus gazdálkodási napló benyújtásának egy hónappal ezelőtti határidejét követően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >