1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
A hagyományos kiskereskedelemhez képest – amely 6 százalékkal bővült tavaly – továbbra is háromszoros sebességgel, mintegy 18 százalékkal nőtt a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. Az ágazaton belül az összérték 4,3 százaléka származik az internetes értékesítésből.
A piac egészére jellemző, lassuló növekedés ellenére a magyar piacon működő webáruházak 83%-a eredményesebb évet zárt a tavalyi évben, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerep jutott a karácsony előtti egy hónap kiemelkedő teljesítményének. Az utolsó negyedéves dömping ugyanis a Black Friday akciók hatására egyre inkább már csak az ünnepek előtti, szűk 4-5 hetes időszakra koncentrálódik.
Az akcióban részt vevő boltok magas aránya és a minden korábbinál nagyobb méreteket öltő marketingverseny olyan várakozásokat keltett a lakosságban, ami egyértelműen az októberi-novemberi vásárlások visszatartását eredményezte. Kijelenthető tehát, hogy a Black Friday hazánkban is elfoglalta a tengerentúlon már régóta birtokolt helyét, a teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötöde, közel nettó 27 milliárd forint ezen a napon realizálódott.
A GKI Digital felmérése szerint a marketing szerepe itt is elengedhetetlen, és továbbra is meghatározó az árverseny, bár a fogyasztói elvárások már nem csak az árhoz kötődnek. A magyar vásárlók változatlanul igénylik a személyes bolti átvételt, ezért a tisztán online kereskedő áruházak is egyre nagyobb arányban nyitnak hagyományos üzletet vagy átvételi pontot. Az összesítés rámutat arra is, hogy terjednek ugyan az online fizetési megoldások, de továbbra is a készpénz a meghatározó. //
Kapcsolódó cikkeink
Csavarok a garancia új rendjében
Boltonként más ár, más jótállás is kisülhet belőle. Akció a…
Tovább olvasom >Erős karácsonyi rohammal folytatja idei előretörését az e-kereskedelem
A rövidített nyitvatartási időszak, illetve a tömegek elkerülésének vásárlói igénye…
Tovább olvasom >Vissza is megyünk a webről a boltba
Ha még megtaláljuk. Keményen mozgatja a webáruházakat a járványveszély, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sörszövetség: gyenge első negyedév után fellendülésben bízik a hazai söripar
Gyenge első negyedévet zárt a magyarországi söripar, ám a legnagyobb…
Tovább olvasom >GKI: áprilisban egyéves csúcsára ugrott a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi index áprilisban egyéves csúcsára, mínusz 24,5…
Tovább olvasom >AM: kivételesen kedvező feltételekkel folytatódhat a szingapúri húsexport
Magyarország ezentúl minden eddiginél kedvezőbb feltételek mellett szállíthat sertéshúst és…
Tovább olvasom >