Magazin: Hódítanak a „folyékony snackek”
A gyümölcslé kategória az egyik kulcseleme az alkoholmentes italok fejlődésének, köszönhetően a szegmens évről évre megfigyelhető két számjegyű növekedésének. Ez az eredmény elsősorban a 100%-os, illetve a prémium gyümölcsleveknek köszönhető, de erősödik a smoothie termékek jelenléte is.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. arról számol be, hogy a fogyasztók egyre inkább szeretnek és hajlandók is prémium termékekre költeni, emellett igencsak megnövekedett a kereslet az egészséges ételek és italok iránt. Matskási Zoltán marketing-üzemeltetési vezető arra emlékeztet, hogy a Nielsen felmérése szerint Közép-Kelet-Európában az emberek 81 százaléka próbál fogyni étrendmódosítás és/vagy diéta által. Magyarországon ez az arány 84 százalék.
– A smoothie szegmens, habár még csak a teljes gyümölcslevek kategória forgalmának 2%-át teszi ki, 2016-ról 2017-re több mint 51,7%-os növekedést ért el. A smoothie-k piacán ezidáig a saját márkás termékek az eladások több mint kétharmadát adták. Vállalatunk az újabb márkák és a Cappy Smoothie megjelenésével bízik abban, hogy még több értékesítési csatornában sikeres lesz ez az egészséges és tápláló kategória – tájékoztat.
A Real Nature Kft. innovatív cégként, az egészséges táplálkozás elkötelezettjeként évek óta vállalati fejlesztésekkel – mint például a Good Fruit márka korábbi bevezetésével – szoros figyelemmel kíséri a hazai smoothie-piacot.
– Úgy látjuk, az utóbbi években a több évtizedes nyugat-európai hagyományokat átvéve a magyar piac is fejlődésnek indult. Az új generációk belépése a fizetőképes keresletbe, ezt a trendet egyértelműen erősítette – jegyzi meg de Gereczné Rudnai Éva sales manager.
Az eisbergnek minden adottsága megvolt ahhoz, hogy újdonságként piacra dobja, a Green Drink mixet, ami tökéletes alap egy jó zöld turmixhoz vagy smoothie-hoz. Az eisberg Green Drink öt salátafajtából álló keverék, amely ízlés szerint kiegészíthető zöldséggel, gyümölccsel, de akár mandula- vagy kókusztejjel is. Fűszerekkel, fahéjjal, borssal, gyömbérrel, chilivel pedig egészen különlegessé tehető.
– A zöldségfogyasztásnak ez a formája már nemcsak a vegetáriánus világban ismert, hanem divatos lett az egészségtudatos vásárlók körében is – jelzi Lóczki Zsuzsanna, az eisberg Hungary Kft. key account managere.
Új smoothie 100% gyümölcsléből
Áprilistól folyamatosan kerül be a boltokba a Coca-Cola Magyarország új Cappy Smoothie itala, amely 100%-os préselt gyümölcslé. Ez a „folyékony snack” egészséges és kényelmes alternatíva a napközbeni kisebb étkezésekhez. A Cappy Smoothie mangó-narancs és pirosgyümölcs ízekben kapható 200 ml-es kiszerelésben.
– Ahogy a legtöbb márkánk, természetesen a Cappy Smoothie is 360 fokos marketingtámogatást kap az év során, különös tekintettel arra, hogy az ATL- és BTL-aktivitások aránya egyensúlyban legyen. ATL-kampányban a közterületi megjelenés kerül előtérbe, de mellette természetesen lesz rádió, illetve TV-reklám, valamint használjuk a közösségimédia-felületeket is, BTL-aktivitásoknál pedig a fókusz az in-store kampányokon, dedikált hűtők kihelyezésén és a kóstoltatáson lesz – mondja Matskási Zoltán.
Smoothie a joghurt frissítő erejével
A 2018-as év fejlesztése a Real Nature Kft. részéről az osztrák piacon oly kedvelt, mégis a smoothie termékek piacán egyedülálló Schärdinger Smoojo termékek bevezetése a tavaszi-nyári diétás időszakban.
– A termékek egyedülállósága abban rejlik, hogy nemcsak gyümölcsprések (smoothie-k) kerültek a hazai fogyasztók asztalára, hanem egyidejűleg az emberi szervezetre jótékony hatással bíró joghurtok is egy termékbe zárva – avat be de Gereczné Rudnai Éva.
Smoojo termékeiket négyféle ízesítésben kínálják a magyar fogyasztóknak: mango-maracuja, eper-banán, ananász-banán-kókusz és málna-eper-szeder változatban.
Egyedülálló zöld turmix alap
Az eisberg Hungary Kft. Green Drink zöld turmix alapja különlegességnek számít a smoothie-piacon, Lóczki Zsuzsanna elmondása szerint a kereslet folyamatosan nő iránta.
– A 2017-ben bevezetett első Green Drink salátakeverék mellett már elkezdtük további mixek tervezését, 2018 őszére pedig újabbakkal is szeretnénk piacra lépni – jelzi a key account manager.
A vállalat szakemberei a legnagyobb hangsúlyt a rendezvényeken való közvetlen kapcsolatra helyezik, de emellett az online felületeken is erős a jelenlétük. Saját Youtube-csatornájukon receptekkel, interjúkkal, salátasztorikkal jelennek meg, amire nagyon nagy az érdeklődés.
B. K.
Kapcsolódó cikkeink
Tápanyagbomba a mindennapokra
A smoothie-k iránti érdeklődés az elmúlt években folyamatosan nőtt, ami…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Reggelikultúra
A közelmúltban bejelentett együttműködés keretében a budapesti Budapart Piknikségben tartott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >