Hétből hat holland szupermarketben olcsóbbak a növényi alapú, mint az állati termékek
A Questionmark ProVeg International megbízásából készített friss felmérése szerint egyes növényi alapú élelmiszerek hétből hat holland kiskereskedőnél már olcsóbban elérhetők, mint az állati eredetű azonos termékek.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Bár a 12 alapvető árucikket hét láncban összehasonlító kutatás azt mutatja, hogy a növényi alapú élelmiszerek árai összességében alacsonyabbak, mint korábban, a termékkategóriákon belül még mindig vannak eltérések. A növényi alapú tejtermékek, beleértve a túrót és a joghurtot, például költségesebbek, mint a tehéntej felhasználásával készült termékek.
A ProVeg szerint a változás ugyanakkor jelentős a 2022-es helyzethez képest, amikor a növényi termékek még kedvezőtlenebb áron voltak elérhetők. Az állati és növényi termékek árkülönbsége fokozatosan csökken, és az árérzékeny fogyasztók számára ma már előnyösebbek a fenntartható opciók. Ez részben annak köszönhető, hogy számos uniós kiskereskedő aktívan igyekszik összhangba hozni – azaz csökkenteni – a növényi alapú termékek árát az állati alapúakéval. Másrészt a láncok célul tűzték ki, hogy eladásaikban az állati fehérje felől a növényi fehérjék irányába tolják az egyensúlyt, még akkor is, ha e célkitűzés ellenében a promóciók még mindig erősen az állati eredetű termékekre fókuszálnak. //
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >