Hétből hat holland szupermarketben olcsóbbak a növényi alapú, mint az állati termékek
A Questionmark ProVeg International megbízásából készített friss felmérése szerint egyes növényi alapú élelmiszerek hétből hat holland kiskereskedőnél már olcsóbban elérhetők, mint az állati eredetű azonos termékek.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Bár a 12 alapvető árucikket hét láncban összehasonlító kutatás azt mutatja, hogy a növényi alapú élelmiszerek árai összességében alacsonyabbak, mint korábban, a termékkategóriákon belül még mindig vannak eltérések. A növényi alapú tejtermékek, beleértve a túrót és a joghurtot, például költségesebbek, mint a tehéntej felhasználásával készült termékek.
A ProVeg szerint a változás ugyanakkor jelentős a 2022-es helyzethez képest, amikor a növényi termékek még kedvezőtlenebb áron voltak elérhetők. Az állati és növényi termékek árkülönbsége fokozatosan csökken, és az árérzékeny fogyasztók számára ma már előnyösebbek a fenntartható opciók. Ez részben annak köszönhető, hogy számos uniós kiskereskedő aktívan igyekszik összhangba hozni – azaz csökkenteni – a növényi alapú termékek árát az állati alapúakéval. Másrészt a láncok célul tűzték ki, hogy eladásaikban az állati fehérje felől a növényi fehérjék irányába tolják az egyensúlyt, még akkor is, ha e célkitűzés ellenében a promóciók még mindig erősen az állati eredetű termékekre fókuszálnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >