Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik. Az okosmárkák tudják, hogy az in-store marketing és a boltdizájn csodákra képes, ha arról van szó, hogy a nézelődőket vásárlókká, a vásárlókat pedig a márka hűséges támogatóivá változtatnák.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
#1 Minták és struktúrák
A minták és struktúrák olyan egyszerű dolgok, amelyekkel a közönség könnyen megnyerhető – látványosak és mélységet adnak a térnek, oda vonzzák a tekintetet, ahová csak szeretnénk.
Az anyagokat és mintákat érdemes úgy megválasztani, hogy azok támogassák a márka által előhívni kívánt érzést. Aki modern és futurisztikus érzést akar kelteni, válasszon olyan sima felületeket, mint a márvány és az acél, aki pedig masszív, robusztus teret szeretne kialakítani, gondoljon a durva, viharvert fára mint anyagra. A kívánt hangulat elérésében a minták is fontos szerepet játszanak: a virágminták édességet, frissességet és környezettudatosságot sugallhatnak, míg a konzervatívabb csíkok vagy pöttyök, klasszikus hangulatot teremthetnek.
A jó hír az, hogy jelentős megtakarítást érhetünk el, ha az elképzeléseinket nyomtatott anyagokkal valósíthatjuk meg. A mintákat és textúrákat mindig stratégiába illesztve alkalmazzuk a shopper marketingben – a kevesebb néha több elv mentén érdemes az adott térben észszerű megoldásokat választani.
#2 A rétegezés ereje
A megszokott és általánosan elterjedt 2D helyett érdemes a 3D-s megjelenéssel kísérletezni. Az elemek egymásra rétegezésével remekül megtörhető az egyhangúság, és megragadható a vásárlók figyelme.
A kihelyezések, dekorációk valamennyi elemére gondolhatunk külön rétegként, amely fontos szerepet játszik a berendezett tér általános hangulatában. Szimpla egydimenziós poszter kihelyezése helyett érdemes egy vagy két – de akár több – további réteg hozzáadásával próbálkozni. Nagyszerűen működhet kirakatoknál, ugyanis a rétegezés mélysége és gazdagsága látványossá teheti a teret.
Az eredmény eléréséhez használhatók ablakmatricák, függőtáblák, szabadon álló tárgyak, de bármely más eszköz is. A lenyűgöző hatás garantált!
#3 Organikus formák
E trend az éles vonalak, sarkok helyett a lágy, organikus – gömbölyű, hullámos, körkörös – formákról szól, amelyek a természetben megtalálhatók. Az organikus formák az üzletben váratlan meglepetést okozva feltűnést kelthetnek, miközben a vásárlók érzelmeire is hatnak.
Az organikus formák nagy tételben való költséghatékony létrehozása esetén olyan könnyű, költséghatékony anyagokban érdemes gondolkodni, amelyek formára hajlíthatók, vagy amelyek megnyomva e formák illúzióját kelthetik. Míg egy hálózat legfontosabb üzleteiben elhelyezhető egy-egy gyönyörűen megmunkált háromdimenziós fa, addig a másik 300 helyszínen elég lehet egy nyomtatott és kifogástalanul kivágott, az üzlet fényében ragyogó képet elhelyezni e fáról. A hangulat ugyanaz, a márkajelzés ugyanaz, de ésszerű volumenben kivitelezve.
A takarékosság kedvéért hasznos vékonyabb anyagokban gondolkodni, mert az anyagvastagság általában növeli a nyomtatási költséget. A munkaerőköltség alacsonyan tartása érdekében érdemes a gyártópartnerrel egy darabból nyomtatható vagy csupán néhány darabból könnyen összeszerelhető formákat választani. A megfelelő gyártó segíthet a márka igényeinek megfelelő, egyben olcsóbb, ám drágának tűnő anyagok kiválasztásában is.
#4 Életnagyságnál nagyobb
Igenis számít a méret. Az óriási elemek használata jobban megéri, hiszen a vásárlók már jóval azelőtt láthatják a displayt, mint hogy megközelítenék azt. A hatalmas displayek előtt készülő fotók a world-of-mouth hírverésre törekvők számára is előnnyel járhatnak, hiszen a megosztások a közösségi médiában ingyenes reklámot jelentenek a márka számára.
Az életnagyságnál nagyobb elemek nagy tételben és szállítható formában történő megvalósítása csak tervezés kérdése.
A tervezés során érdemes néhány, a lehető legnagyobb hatás és legszélesebb közönség elérésével kecsegtető stratégiai helyszínt kiválasztani – majd az ezek körül kialakuló felhajtás után az elismerést learatni. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a környezetet – gondoljunk csak a kültéri displayeket érő hatásokra. A korábban még soha nem készített látványos darabok esetében pedig jó, ha szakértő nyomdai partnert alkalmazunk.
#5 Színek és fények
E trend szerint a színek és a fény intelligens beépítésével a kínálat, de az üzlet hangulata is sokkal vonzóbbá tehető, ezért a pozitív vásárlói érzéseket előhívni vágyó márkáknak érdemes ezzel kezdeniük. A színek használata számos tudatalatti folyamatot érint – nem véletlen, hogy a szakértők használják a színek kreatív aspektusait a fogyasztói viselkedés befolyásolására.
A színek és fények kombinálásával lenyűgöző hatások érhetők el egyszerű kihelyezések és displayek esetében is – gondoljunk csak a sötétben is ragyogó fluoreszkáló festékekre, az extra fényességet kölcsönző optikai fehérítőkre, és a „fagyott” megjelenést biztosító bevonatokkal frissen hullott hó imitálására. Hatást kelthetünk olyan speciális anyagokkal is, mint a vágott éleken világító PVC, és az olyan technikákkal, mint a lentikuláris nyomtatás, amely a mélység, illetve mozgás illúzióját kelti az adott eszköz előtt elsétáló vásárlóban.
#6 Szövetek
A feledhetetlen in-store élmény megalkotásához kézenfekvő választás a soft signage: szemet gyönyörködtető és tartós kül- és beltéri elemek készíthetők vele költséghatékonyan, könnyen. A digitálisan nyomott szöveteken a márka színei teljes pompájukban tündökölhetnek. A soft signage képes azonnal feldobni a teret, miközben olyan különleges effekteket tesz lehetővé, amikre nem is gondolnánk.
E trend kapcsán mindenképpen érdemes hosszú távra tervezni – a keretek elkészítése bár kezdetben beruházást igényel, a jó minőségűek évekig használhatók.
Az előkelőség érzését keltő dekorációk nyomtatás útján is megvalósíthatók: kézi gyöngyvarrás helyett egy csillogó anyagú szövetre nyomtatott gyöngyvarrás is képes a luxus érzését hozni – töredék áron.
Digitálisan nyomtatott szövetek esetén a fényekkel és színekkel is lehet kísérletezni. Hátulról megvilágítva a legtöbb szövet látványos fényt bocsát ki, de a festékszublimált szövetgrafikákon hihetetlenül jól mutató élénk, telített színek is erőteljes benyomást keltenek.
A különböző jellemzőkkel bíró szövetek széles választékából való választást – a projekt paraméterei ismeretében – megkönnyítheti egy vizuálismarketing-szakértő.
#7 Csak rugalmasan a szerkezeti elemekkel!
Ez a trend nem másról szól, mint hogy az üzletben amúgy is szükséges szerkezeti elemek többfunkcióssá és trendibbé téve beépíthetők a kereskedő design elképzeléseibe a márkaélmény fokozása érdekében.
Egy zászlóshajó üzletben vagy egy rendezvényen szerkezeti elemekkel hatásos terek alakíthatók ki a térben – például a szinte bármilyen anyagból, a szivárvány bármely színében elkészíthető, formára vágható és tetszőlegesen nyomható szövetpanelek jól működhetnek helyiségek elválasztójaként, útjelzőként, feliratként. Viszont fontos előre megtervezni az eszközök élettartamának hosszát: az ideiglenes céllal készült eszközök könnyűek, de könnyen tönkre is mennek, míg a hosszabb élettartamra szánt darabok általában súlyosabbak, és többe is kerülnek.
Cserélhető grafikákkal kombinálva nem csak a helyük, de a megjelenésük is szezonról szezonra változtatható. //
Kapcsolódó cikkeink
2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Hat világdíjat nyertek a magyarok a 2024. évi WorldStaron
A Csomagolási Világszövetség 2024. évi világversenyére 41 országból 435 pályázat érkezett,…
Tovább olvasom >A mesterséges intelligencia tovább gyorsítja az online rendelések kézbesítését
A tervezési folyamatok és a rendelések számának, illetve jellemzőinek előrejelzésével,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >