Havi forgalom egy hét alatt? – Egy vírus hatása a vásárlási szokásainkra
Hetek óta másról sem lehet hallani, csak a koronavírusról. Mindenki tudja, miről van szó, és az emberek többsége fél a vírus egészségügyi hatásaitól. De mi a helyzet a gazdasági hatásokkal? A félelem hogyan befolyásolja a vásárlási szokásainkat? A dunnhumby adataiból most kiderül, hogyan változtatta meg a vírus terjedése az FMCG-termékek piacát.
Február utolsó hetében régen látott mértékben rohanták meg a vásárlók a Tesco-áruházakat, az előző héthez képest ugrásszerűen nőtt meg a forgalom. De mit is jelent a pánikszerű vásárlás számokban?
Rengeteg kategória forgalma megugrott, a vásárlási láz abszolút nyertesei azonban a lisztek voltak. A kategória összes terméke növekedni tudott, összességében pedig több mint háromszor annyi liszt fogyott, mint egy héttel korábban. Ez többszáz tonna extraforgalmat jelent a Tesco-áruházakban.
Második helyen a rizs kategória végzett 172%-os forgalomnövekedéssel, de a konzerv, tészta, olaj és cukor eladása is rendkívüli volt, mindegyik kategória legalább megduplázta az előző heti teljesítményét. Az alapvető élelmiszerek iránti kereslet
hatalmas mértékben nőtt, de a vásárlók gyakorlatilag minden tartós élelmiszert elkezdtek felhalmozni, így 25-30%-kal többet költöttek fagyasztott élelmiszerekre, instant ételekre és ásványvízre is.
A vírus által generált pánik a háztartási és kozmetikai cikkek teljesítményére nem igazán hatott ki. Figyelemre méltó azonban a fertőtlenítőszerek teljesítménye, ahol 2,5-szeres forgalomnövekedést tapasztaltunk.
Gondolhatnánk, hogy a médiában megjelenő hírek miatt hirtelen mindenki elment bevásárolni, a valóságban viszont nem ez történt. Vásárlói adataink szerint csupán 2%-kal volt több kosár a Tescóban, viszont a vásárlók közel 17%-kal, milliárdos nagyságrenddel többet költöttek. Egyértelműen látszik, hogy azokat a termékeket vásárolták, amelyeket jellemzően nagybevásárlás során szoktak, azonban sokkal többet. Például az egyik saját márkás liszt kosarainak több mint negyede legalább 10 db terméket tartalmazott. Ezek szinte hihetetlen számok, és mindösszesen egy hétről
beszélünk.
Ha kíváncsi, hogy az Ön márkájára hogyan hatott a vírus, keresse a dunnhumby insight csapatát! (x)
Kapcsolódó cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >Kiskereskedelem 2023: Racionalizáló fogyasztók, technológiai fejlesztések
Tavalyra visszatekintve a kiskereskedők többsége világszerte az infláció szárnyalásával, a…
Tovább olvasom >A Dunnhumby szerint az Amazon határozza meg az élelmiszer-kereskedelemben a perszonalizáció ütemét
Az adatelemző cég kedden közzétett jelentésében az Amazon e-kereskedelmi óriás…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én délig
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >