Hasznos digitális megoldásokat nyújt a METRO a vendéglátószektornak
Hiába kínál számtalan lehetőséget a digitalizáció, a vendéglátóipar jelentős része még nem él ezekkel a megoldásokkal. Ez nem csak magyar sajátosság, a düsseldorfi vagy berlini éttermek felének jóformán honlapja sincs. A METRO nemzetközi és hazai viszonylatban is kötelességének tekinti partnerei támogatását nem csupán minőségi termékeivel, de olyan szolgáltatásokkal is, amelyek a HoReCa képviselőinek további fejlődési lehetőséget jelenthetnek. A vállalat ezért kiemelten kezeli a vendéglátószektor digitalizációját, és olyan megoldásokat fejleszt ki és kínál, amelyek ezt megkönnyítik partnerei számára.
A METRO Kereskedelmi Kft. egyik fő feladatának tekinti a vendéglátószektor digitális erősödését, amihez eszközöket és támogatást nyújt, valamint egy olyan felületet, amelyen vendéglátópartnerei megoszthatják egymással az ezzel kapcsolatos problémáikat, tapasztalataikat és követendő példáikat. A „Digital Club” elnevezésű nemzetközi METRO projekt tehát azért indul, hogy segítse a vállalakozásokat ezen a területen.
„A vendéglátóipar digitalizációjában rengeteg lehetőség rejlik, azonban ezek a modern technológiai újítások jelenleg még jórészt kihasználatlanok. A Digital Clubbal egy olyan felületet hozunk létre, amely innovatív megoldásokat kínál a független vendéglátósoknak, ezzel is hozzájárulva vállalkozásuk sikeréhez” – mondja Olaf Koch, a METRO AG igazgatótanácsának tagja.
A vezető azt is kiemelte, hogy terveik szerint 2020-ra már közel fél millió európai étterem élhet a METRO nyújtotta digitális szolgáltatásokkal, amely jelentős piaci előnnyel jár majd mind a vállalkozások, mind pedig az innovatív megoldásokat kifejlesztő cégek számára. Az első ingyenes csomagot már most több mint 15 000 aktív felhasználó vette igénybe saját vállalkozásához, egyelőre főként Németországban és Franciaországban.
A vállalat digitalizációs törekvéseit egy másik projektjük is fémjelzi, a közelmúltban a Techstars-szal közösen indított, kifejezetten startupoknak szóló pályázatuk. A pályázat célja egyrészt a feltörekvő cégek támogatása, másrészt az általuk javasolt, innovatív digitális és technológiai megoldások bevezetése a kereskedelembe. A három hónapos program egyik legfontosabb része az a prezentációs nap volt, amelyen tíz kiválasztott startup mutathatta be pályázatát. Ezek az induló vállalkozások az ötleteik megvalósításához hathatós segítséget kaptak a nemzetközi METRO Csoporttól és a Techstars-tól, akik neves szakértőket adtak melléjük mentorként, valamint lehetővé tették, hogy a projektjük életképességéről világszinten ismert befektetőket győzhessenek meg. A program középpontjában a szálloda-, az étterem- és a vendéglátóipar új digitális megoldásai állnak.
A hazai METRO is elindította digitális szolgáltatásait, amelyeket a vendéglátóhelyek ingyen vehetnek majd igénybe. A sort a honlapkészítő program nyitja, de a február 7-9. között tartandó Sirha kiállításon található METRO standon már az asztalfoglalási programot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai
A METRO Év Bora címet a nagykereskedelem minden évben egy…
Tovább olvasom >Digitális felzárkózás helyett visszarendeződés
A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >