Hasznos digitális megoldásokat nyújt a METRO a vendéglátószektornak
Hiába kínál számtalan lehetőséget a digitalizáció, a vendéglátóipar jelentős része még nem él ezekkel a megoldásokkal. Ez nem csak magyar sajátosság, a düsseldorfi vagy berlini éttermek felének jóformán honlapja sincs. A METRO nemzetközi és hazai viszonylatban is kötelességének tekinti partnerei támogatását nem csupán minőségi termékeivel, de olyan szolgáltatásokkal is, amelyek a HoReCa képviselőinek további fejlődési lehetőséget jelenthetnek. A vállalat ezért kiemelten kezeli a vendéglátószektor digitalizációját, és olyan megoldásokat fejleszt ki és kínál, amelyek ezt megkönnyítik partnerei számára.
A METRO Kereskedelmi Kft. egyik fő feladatának tekinti a vendéglátószektor digitális erősödését, amihez eszközöket és támogatást nyújt, valamint egy olyan felületet, amelyen vendéglátópartnerei megoszthatják egymással az ezzel kapcsolatos problémáikat, tapasztalataikat és követendő példáikat. A „Digital Club” elnevezésű nemzetközi METRO projekt tehát azért indul, hogy segítse a vállalakozásokat ezen a területen.
„A vendéglátóipar digitalizációjában rengeteg lehetőség rejlik, azonban ezek a modern technológiai újítások jelenleg még jórészt kihasználatlanok. A Digital Clubbal egy olyan felületet hozunk létre, amely innovatív megoldásokat kínál a független vendéglátósoknak, ezzel is hozzájárulva vállalkozásuk sikeréhez” – mondja Olaf Koch, a METRO AG igazgatótanácsának tagja.
A vezető azt is kiemelte, hogy terveik szerint 2020-ra már közel fél millió európai étterem élhet a METRO nyújtotta digitális szolgáltatásokkal, amely jelentős piaci előnnyel jár majd mind a vállalkozások, mind pedig az innovatív megoldásokat kifejlesztő cégek számára. Az első ingyenes csomagot már most több mint 15 000 aktív felhasználó vette igénybe saját vállalkozásához, egyelőre főként Németországban és Franciaországban.
A vállalat digitalizációs törekvéseit egy másik projektjük is fémjelzi, a közelmúltban a Techstars-szal közösen indított, kifejezetten startupoknak szóló pályázatuk. A pályázat célja egyrészt a feltörekvő cégek támogatása, másrészt az általuk javasolt, innovatív digitális és technológiai megoldások bevezetése a kereskedelembe. A három hónapos program egyik legfontosabb része az a prezentációs nap volt, amelyen tíz kiválasztott startup mutathatta be pályázatát. Ezek az induló vállalkozások az ötleteik megvalósításához hathatós segítséget kaptak a nemzetközi METRO Csoporttól és a Techstars-tól, akik neves szakértőket adtak melléjük mentorként, valamint lehetővé tették, hogy a projektjük életképességéről világszinten ismert befektetőket győzhessenek meg. A program középpontjában a szálloda-, az étterem- és a vendéglátóipar új digitális megoldásai állnak.
A hazai METRO is elindította digitális szolgáltatásait, amelyeket a vendéglátóhelyek ingyen vehetnek majd igénybe. A sort a honlapkészítő program nyitja, de a február 7-9. között tartandó Sirha kiállításon található METRO standon már az asztalfoglalási programot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkeink
Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >