Hasznos digitális megoldásokat nyújt a METRO a vendéglátószektornak
Hiába kínál számtalan lehetőséget a digitalizáció, a vendéglátóipar jelentős része még nem él ezekkel a megoldásokkal. Ez nem csak magyar sajátosság, a düsseldorfi vagy berlini éttermek felének jóformán honlapja sincs. A METRO nemzetközi és hazai viszonylatban is kötelességének tekinti partnerei támogatását nem csupán minőségi termékeivel, de olyan szolgáltatásokkal is, amelyek a HoReCa képviselőinek további fejlődési lehetőséget jelenthetnek. A vállalat ezért kiemelten kezeli a vendéglátószektor digitalizációját, és olyan megoldásokat fejleszt ki és kínál, amelyek ezt megkönnyítik partnerei számára.
A METRO Kereskedelmi Kft. egyik fő feladatának tekinti a vendéglátószektor digitális erősödését, amihez eszközöket és támogatást nyújt, valamint egy olyan felületet, amelyen vendéglátópartnerei megoszthatják egymással az ezzel kapcsolatos problémáikat, tapasztalataikat és követendő példáikat. A „Digital Club” elnevezésű nemzetközi METRO projekt tehát azért indul, hogy segítse a vállalakozásokat ezen a területen.
„A vendéglátóipar digitalizációjában rengeteg lehetőség rejlik, azonban ezek a modern technológiai újítások jelenleg még jórészt kihasználatlanok. A Digital Clubbal egy olyan felületet hozunk létre, amely innovatív megoldásokat kínál a független vendéglátósoknak, ezzel is hozzájárulva vállalkozásuk sikeréhez” – mondja Olaf Koch, a METRO AG igazgatótanácsának tagja.
A vezető azt is kiemelte, hogy terveik szerint 2020-ra már közel fél millió európai étterem élhet a METRO nyújtotta digitális szolgáltatásokkal, amely jelentős piaci előnnyel jár majd mind a vállalkozások, mind pedig az innovatív megoldásokat kifejlesztő cégek számára. Az első ingyenes csomagot már most több mint 15 000 aktív felhasználó vette igénybe saját vállalkozásához, egyelőre főként Németországban és Franciaországban.
A vállalat digitalizációs törekvéseit egy másik projektjük is fémjelzi, a közelmúltban a Techstars-szal közösen indított, kifejezetten startupoknak szóló pályázatuk. A pályázat célja egyrészt a feltörekvő cégek támogatása, másrészt az általuk javasolt, innovatív digitális és technológiai megoldások bevezetése a kereskedelembe. A három hónapos program egyik legfontosabb része az a prezentációs nap volt, amelyen tíz kiválasztott startup mutathatta be pályázatát. Ezek az induló vállalkozások az ötleteik megvalósításához hathatós segítséget kaptak a nemzetközi METRO Csoporttól és a Techstars-tól, akik neves szakértőket adtak melléjük mentorként, valamint lehetővé tették, hogy a projektjük életképességéről világszinten ismert befektetőket győzhessenek meg. A program középpontjában a szálloda-, az étterem- és a vendéglátóipar új digitális megoldásai állnak.
A hazai METRO is elindította digitális szolgáltatásait, amelyeket a vendéglátóhelyek ingyen vehetnek majd igénybe. A sort a honlapkészítő program nyitja, de a február 7-9. között tartandó Sirha kiállításon található METRO standon már az asztalfoglalási programot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább mélyítjük az agrárkapcsolatainkat Azerbajdzsánnal
Oktatási, tudományos és állattartási kérdésekről is egyeztetett Nagy István tárcavezető,…
Tovább olvasom >Problémák és megoldások
Az MVI a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Tanácsadó Testületének kérésére összeállította…
Tovább olvasom >Koktélkifestő
A koktélok, kávék, desszertek ízesítésére használt szirupok és szörpök szó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Milliók dönthetnek milliókról akár egy mozdulattal a Tescónál
Emberek millióinak kezében van újra több millió forint és környékbeli…
Tovább olvasom >Egészséges nyári táplálkozási tippeket ad az Eisberg növényi zsírokkal
Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de…
Tovább olvasom >