Hadat üzen az élelmiszerpazarlásnak és az egészségtelen ételeknek az Unilever
Az Unilever nagyszabású program elindítását jelentette be a fogyasztók egészségesebb táplálkozásának elősegítése és az élelmiszer-előállítás környezetterhelésének csökkentése érdekében.
Ennek keretében a cég vállalja, hogy
• 1 milliárd euróra növeli a növényi alapú hús- és tejtermék-helyettesítő termékek (pl. a The Vegetarian Butcher, vagy a vegán Magnum és Hellmann’s majonéz) éves forgalmát;
• a felére csökkenti az élelmiszerhulladék mennyiségét;
• megduplázza az egészségesebb összetevőkben gazdag élelmiszertermékek arányát a portfóliójában;
• továbbfejleszti kalória-, só- és cukorcsökkentési programját.
Az Unilever új, nagyszabású programot indított Future Foods, azaz a Jövő élelmiszerei néven, amellyel két fő célt tűzött ki: segíteni a fogyasztóknak abban, hogy egészségesebb étrendre térjenek át, valamint csökkenteni a globális élelmiszer-ellátási lánc környezetterhelését. E célok megvalósítása érdekében a társaság elkötelezte magát amellett, hogy
• a korábban vállalt 2030 helyett már 2025-ig a felére csökkenti annak az élelmiszerhulladéknak a mennyiségét, amely a vállalat a közvetlen működése kapcsán, a gyártástól a termékek boltokba kerülésééig keletkezik;
• szintén 2025-ig megduplázza azon termékeinek számát, amelyek pozitívan járulnak hozzá az emberek változatos tápanyagbeviteléhez, azaz érdemi mennyiségű zöldség-, gyümölcs-, fehérje-, valamint mikrotápanyag-tartalommal (pl. vitaminok, cink, vas, jód) rendelkeznek;
• folytatja kalória-, só- és cukorcsökkentési programját, a teljes termékpaletta tekintetében, így
o 2022-re az Unilever élelmiszerportfóliójának 85%-a hozzájárul ahhoz, hogy a fogyasztók sóbevitele ne haladja meg a WHO napi 5 grammos ajánlását;
o 2025-re a vállalat csomagolt jégrémei adagonként legfeljebb 22 gramm cukrot, illetve 250 kcal energiát fognak tartalmazni.
Szintén a Future Foods program része az a célkitűzés, amely egymilliárd euróban határozta meg a vállalat növényi alapú hús- és tejtermék-helyettesítő élelmiszereitől elvárt éves forgalmat a következő 5-7 év során. E növekedés motorját részben a – hazánkban a Burger King Rebel Whopper szendvicseiben debütált – The Vegetarian Butcher márkához tartozó húshelyettesítő termékek, részben pedig az Unilever olyan hagyományos márkáinak, mint a Hellmann’s és a Magnum portfóliójában található vegán változatok palettájának bővítése adja. Ez amellett, hogy találkozik az egyre növekvő fogyasztói igényekkel, fenntarthatósági szempontból is fontos, hiszen amint arra az EAT-Lancet 2019-es jelentése rámutatott, a növényi alapú élelmiszerekben gazdag, illetve kevesebb állati eredetű táplálékot tartalmazó étrend előnyös mind a fogyasztó egészsége, mind pedig a környezet szempontjából .
„Ma már közismert, hogy a jelenlegi globális élelmiszer-ellátás lánc nem méltányos és nem is hatékony. Világszerte egymilliárd ember éhezik , miközben kétmilliárd ember elhízott vagy túlsúlyos , az összes megtermelt élelmiszer egyharmadát pedig kidobják . Az állattenyésztéses mezőgazdaság – a fosszilis üzemanyagok után – a második legnagyobb üvegházhatású gázkibocsátással járó tevékenység, továbbá az erdőirtás, a víz- és légszennyezés, valamint a biodiverzitás csökkenésének legfőbb oka “ – mondta Hanneke Faber, az Unilever élelmiszer-üzletágának elnöke.
„A nem megfelelő táplálkozás a társadalom egyébként is legkiszolgáltatottabb rétegeit érinti negatívan. Ez Magyarországon sincs másként, ezért adományoztunk az elmúlt hónapokban otthontalanok számára a Budapest Bike Maffia közreműködésével több ezer darab, 100%-ban természetes anyagokból készült Urban Monkey gyümölcs-, illetve zöldséglevet, így segítve az érintettek kiegyensúlyozottabb táplálkozását” – mondta Hajdics Katalin, az Unilever Magyarország kiskereskedelmi élelmiszer-üzletágának vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint fél évszázada a hazai élelmiszeripar élvonalában
Az élelmiszeripar jövőjét azok a fiatal szakemberek formálják, akik tisztelik…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Júliusban a zöldebb fogyasztói döntésekért kampányol az Auchan
Az Auchan Magyarország 2025-ben is csatlakozik a globális Műanyagmentes július…
Tovább olvasom >Az NKFH országos olívaolaj razziát indít az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében
A fogyasztók egészségének védelme és az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében a…
Tovább olvasom >Fiatalok az agrár-élelmezési szektorban a FAO kutatása szerint
„A fiatalok helyzete az agrár-élelmezési rendszerekben” címmel tette közzé ma az…
Tovább olvasom >