Hadat üzen az élelmiszerpazarlásnak és az egészségtelen ételeknek az Unilever
Az Unilever nagyszabású program elindítását jelentette be a fogyasztók egészségesebb táplálkozásának elősegítése és az élelmiszer-előállítás környezetterhelésének csökkentése érdekében.
Ennek keretében a cég vállalja, hogy
• 1 milliárd euróra növeli a növényi alapú hús- és tejtermék-helyettesítő termékek (pl. a The Vegetarian Butcher, vagy a vegán Magnum és Hellmann’s majonéz) éves forgalmát;
• a felére csökkenti az élelmiszerhulladék mennyiségét;
• megduplázza az egészségesebb összetevőkben gazdag élelmiszertermékek arányát a portfóliójában;
• továbbfejleszti kalória-, só- és cukorcsökkentési programját.
Az Unilever új, nagyszabású programot indított Future Foods, azaz a Jövő élelmiszerei néven, amellyel két fő célt tűzött ki: segíteni a fogyasztóknak abban, hogy egészségesebb étrendre térjenek át, valamint csökkenteni a globális élelmiszer-ellátási lánc környezetterhelését. E célok megvalósítása érdekében a társaság elkötelezte magát amellett, hogy
• a korábban vállalt 2030 helyett már 2025-ig a felére csökkenti annak az élelmiszerhulladéknak a mennyiségét, amely a vállalat a közvetlen működése kapcsán, a gyártástól a termékek boltokba kerülésééig keletkezik;
• szintén 2025-ig megduplázza azon termékeinek számát, amelyek pozitívan járulnak hozzá az emberek változatos tápanyagbeviteléhez, azaz érdemi mennyiségű zöldség-, gyümölcs-, fehérje-, valamint mikrotápanyag-tartalommal (pl. vitaminok, cink, vas, jód) rendelkeznek;
• folytatja kalória-, só- és cukorcsökkentési programját, a teljes termékpaletta tekintetében, így
o 2022-re az Unilever élelmiszerportfóliójának 85%-a hozzájárul ahhoz, hogy a fogyasztók sóbevitele ne haladja meg a WHO napi 5 grammos ajánlását;
o 2025-re a vállalat csomagolt jégrémei adagonként legfeljebb 22 gramm cukrot, illetve 250 kcal energiát fognak tartalmazni.
Szintén a Future Foods program része az a célkitűzés, amely egymilliárd euróban határozta meg a vállalat növényi alapú hús- és tejtermék-helyettesítő élelmiszereitől elvárt éves forgalmat a következő 5-7 év során. E növekedés motorját részben a – hazánkban a Burger King Rebel Whopper szendvicseiben debütált – The Vegetarian Butcher márkához tartozó húshelyettesítő termékek, részben pedig az Unilever olyan hagyományos márkáinak, mint a Hellmann’s és a Magnum portfóliójában található vegán változatok palettájának bővítése adja. Ez amellett, hogy találkozik az egyre növekvő fogyasztói igényekkel, fenntarthatósági szempontból is fontos, hiszen amint arra az EAT-Lancet 2019-es jelentése rámutatott, a növényi alapú élelmiszerekben gazdag, illetve kevesebb állati eredetű táplálékot tartalmazó étrend előnyös mind a fogyasztó egészsége, mind pedig a környezet szempontjából .
„Ma már közismert, hogy a jelenlegi globális élelmiszer-ellátás lánc nem méltányos és nem is hatékony. Világszerte egymilliárd ember éhezik , miközben kétmilliárd ember elhízott vagy túlsúlyos , az összes megtermelt élelmiszer egyharmadát pedig kidobják . Az állattenyésztéses mezőgazdaság – a fosszilis üzemanyagok után – a második legnagyobb üvegházhatású gázkibocsátással járó tevékenység, továbbá az erdőirtás, a víz- és légszennyezés, valamint a biodiverzitás csökkenésének legfőbb oka “ – mondta Hanneke Faber, az Unilever élelmiszer-üzletágának elnöke.
„A nem megfelelő táplálkozás a társadalom egyébként is legkiszolgáltatottabb rétegeit érinti negatívan. Ez Magyarországon sincs másként, ezért adományoztunk az elmúlt hónapokban otthontalanok számára a Budapest Bike Maffia közreműködésével több ezer darab, 100%-ban természetes anyagokból készült Urban Monkey gyümölcs-, illetve zöldséglevet, így segítve az érintettek kiegyensúlyozottabb táplálkozását” – mondta Hajdics Katalin, az Unilever Magyarország kiskereskedelmi élelmiszer-üzletágának vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >Az AI segítségével csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Argentínában
A Carrefour Argentina mind a 640 áruházában bevezette a Wasteless…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >