Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a dinamikus árazással. Sokan egyszerű átverésnek tartják, de a cégek ennek ellenére ragaszkodnak hozzá. Az árak korábban stabilnak tűntek, de most már egyre nehezebben követhetőek az árváltozások.
Az elhomályosulás és a diszkrimináció két fő iránya a változó áraknak. Az elhomályosulás példája a zsugorfláció, amikor ugyanazért az árért kevesebb terméket kap a vásárló, vagy amikor a különböző kiegészítő szolgáltatásokért külön kell fizetni. A diszkrimináció pedig akkor következik be, amikor az árakat különböző vásárlóknak különbözően állítják be, akár vásárlási szokásaik, akár az időzítés alapján.
A dinamikus árazást a vásárlók túlnyomó többsége átverésnek, vagy túlárazásnak tartja. Az aggályok között szerepel, hogy a kiskereskedők az adatokból származó ismereteket áremelésre használják, miközben a személyre szabott ajánlatokról beszélnek – írja az mfor.hu.
A vita a szakértők között is folyik. A közgazdászok szerint az árak kiszámíthatatlansága elveszítheti a piacszabályozás lehetőségét, míg a jogvédők szerint a dinamikus árazás korrektsége sincs mindig meg. Azonban az eladók minden lehetőséget megragadnak az erős piaci versenyben, hogy még egy kis pénzt kivessenek a vevőikből, akár észrevehetetlenül.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >Jelentős változásokat hozhat a dinamikus árazás elterjedése
Számos e-kereskedőnek jelenthet forgalomnövekedést, vásárlóiknak pedig kisebb szállítási költséget a…
Tovább olvasom >Nagy István: már most látszanak a pozitív hatásai a kötelező bolti akcióknak
Bár csak rövid ideje van hatályban, hiszen június 1-jén vezették…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >