Gyorsuló ütemben bővült a piac

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 05. 11. 09:54

Értékben 7, mennyiségben 2 százalékkal emelkedett a gyümölcsjoghurt kiskereskedelmi forgalma 2015. február–2016. január között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Így a boltok bevétele megközelítette a 37 milliárd forintot a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Ezzel a gyümölcsjoghurt stabilan tartja helyét a Nielsen által vizsgált kilencven élelmiszer-kategória között a top tízben.

Kedvezően változtak a trendek. Az utolsó előtti kumulált év során ugyanis még érték szempontjából plusz 6 százalékot regisztráltunk, mennyiséget tekintve pedig változatlan maradt az eladás.

A vásárlási szokások érzékelhetően változtak egyik évről a másikra. Sok más élelmiszer-kategóriához hasonlít, hogy a legnagyobb és a legkisebb üzletek piaci részesedése csökkent. Viszont az 51–400 négyzetméteres csatornáké nőtt.

A kereskedelmi márkák az élelmiszerek átlagához képest kisebb súlyt képviselnek a gyümölcsjoghurt bolti forgalmában. Tavaly 14 százalék jutott rájuk, szemben az előző évi 13-mal.

Nyilván szerepet játszik a gyümölcsjoghurt értékesítésének kedvező trendjében a sok tévéreklám is. Listaáron (kedvezmények nélkül) ugyanis a vállalatok 10,3 milliárd forintot költöttek joghurtok és kefirek képernyős hirdetéseire tavaly, 4 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt a Nielsen Közönségmérés Kft. adatai szerint. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek. //

Kapcsolódó cikkeink