Gyorsuló ütemben bővült a piac
Értékben 7, mennyiségben 2 százalékkal emelkedett a gyümölcsjoghurt kiskereskedelmi forgalma 2015. február–2016. január között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Így a boltok bevétele megközelítette a 37 milliárd forintot a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Ezzel a gyümölcsjoghurt stabilan tartja helyét a Nielsen által vizsgált kilencven élelmiszer-kategória között a top tízben.
Kedvezően változtak a trendek. Az utolsó előtti kumulált év során ugyanis még érték szempontjából plusz 6 százalékot regisztráltunk, mennyiséget tekintve pedig változatlan maradt az eladás.
A vásárlási szokások érzékelhetően változtak egyik évről a másikra. Sok más élelmiszer-kategóriához hasonlít, hogy a legnagyobb és a legkisebb üzletek piaci részesedése csökkent. Viszont az 51–400 négyzetméteres csatornáké nőtt.
A kereskedelmi márkák az élelmiszerek átlagához képest kisebb súlyt képviselnek a gyümölcsjoghurt bolti forgalmában. Tavaly 14 százalék jutott rájuk, szemben az előző évi 13-mal.
Nyilván szerepet játszik a gyümölcsjoghurt értékesítésének kedvező trendjében a sok tévéreklám is. Listaáron (kedvezmények nélkül) ugyanis a vállalatok 10,3 milliárd forintot költöttek joghurtok és kefirek képernyős hirdetéseire tavaly, 4 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt a Nielsen Közönségmérés Kft. adatai szerint. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek. //
Kapcsolódó cikkeink
Magazin: Erős márkák, erős ízek
Külső tényezőktől függetlenül folyamatosan növekszik a mustárok, majonézek, ketchupok és…
Tovább olvasom >Soha nem kellett még ennyire az energia
A koronavírus-járvány érzékenyen érintette az energiaital-piac szereplőit, hiszen a kijárási…
Tovább olvasom >„Zöldül” az ásványvíz kategória
A koronavírus-járvány alatt egyik napról a másikra változtak meg a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >