Gyakrabban járunk majd boltba 2023-ban, de kevesebbet fogunk költeni
A nagymértékű infláció miatt a vásárlók sűrűbben járnak majd bevásárolni 2023-ban, de egy alkalommal kevesebbet fognak költeni. A fogyasztók az olcsóbb márkák felé fordulnak majd, és egyszerre kevesebb terméket tesznek majd a kosarakba. A kereskedők akkor lesznek versenyképesek ebben a helyzetben, ha minél több csatornán tudnak értékesíteni – idézi a Mastercard kutatási eredményét a VG.

A többcsatornás jelenlét az előny
Az évek óta tartó ingatlanpiaci fellendülés után a magasabb kamatlábak várhatóan erős hatással lesznek a megélhetési költségekre és emiatt a fogyasztók költési szokásai is nagymértékben megváltoznak majd – olvasható a Mastercard Economics Institute kutatásából. Sajtóközleményükben azt írják, hogy a fejlett országokban előre láthatóan a lakhatásra fordított kiadások reálbérhez viszonyított mértéke közel 4,5 százalékkal fog csökkenni.
A gazdaságot érő negatív hatások a kiskereskedelmet és az élelmiszerárakat sem fogják elkerülni. Az infláció olyan mértékben nő, amivel a fogyasztók már nem tudnak lépést tartani, emiatt kénytelenek lesznek visszafogni a bevásárlókosarak tartalmát. A Mastercard kutatása szerint amellett, hogy a vásárlók jobban oda fognak figyelni az ár-érték arányra a polcok között, a költséghatékonyabb márkák felé fognak elmozdulni. A felmérésből az is kiderült, hogy várhatóan többször mennek majd boltba az emberek, de kisebb értékben vásárolnak majd.
A Mastercard azt tapasztalta, hogy Németországban az élelmiszerüzletekbe 23 százalékkal többször mentek az emberek, mint 2019-ben. Az egy látogatásra jutó elköltött összeg ezzel együtt átlagosan 19 százalékkal csökkent.
Kereskedők számára rendkívül fontos lesz több értékesítési csatorna egyidejű használata, ha át akarják vészelni a következő év viszontagságait. A Mastercard Economics Institute kutatása szerint azok a vállalkozások, amelyek megadják a lehetőséget a fogyasztóknak, hogy kiválasszák a nekik legkényelmesebbet a mobilos, netes vagy egyéb felületek közül, sokkal jobban teljesítenek.
A lezárások idején a kis- és nagy éttermeknél például a többcsatornás jelenléttel rendelkezők közel 31 százalékos forgalomkieséstől menekültek meg. Hasonlóképpen, azok a ruházati boltok, amelyek ezt a hozzáállást alkalmazták 26 százalékkal gyorsabban tudtak növekedni, mint versenytársaik.
Kapcsolódó cikkeink
Ezért drágább 82 százalékkal a tészta a magyar boltokban, mint az osztrákoknál
Egy magyar vlogger a TikTokon nemrég azt mutatta be, hogy miközben…
Tovább olvasom >Monetáris tanács: Az élelmiszerárak az orosz-ukrán háborút megelőző szintjükre csökkennek
A szigorú monetáris kondíciók tartós fenntartása szükséges, ami biztosítja az…
Tovább olvasom >A drasztikus áremelkedést kritizálta a Tesco, markáns válasz érkezett rá
John Allan, a Tesco elnöke ugyanis a BBC vasárnapi politikai-közéleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Intrum: A mély válságot elkerüljük, de elhúzódó recesszió és hitelválság jöhet
Várhatóan 2023-ban sem javul jelentősen a magyar háztartások pénzügyi helyzete…
Tovább olvasom >Magyar Bankholding: Idén megindulhat a gazdasági teljesítmény növekedése
2023 végére egy számjegyű lehet az infláció, az éves átlag…
Tovább olvasom >Mindenkinek fix alapbéremelést és jelentős juttatásnövelést ad az Auchan
Januártól minden munkatársának alapbérét bruttó 32 000 forinttal emeli az Auchan.…
Tovább olvasom >