Guruló kézitáskában szállítják a pizzát
Az egykori Google-fejlesztők által megalapított Nuro arra gyűjtött össze elképesztő 940 millió dollárnyi tőkét befektetőktől, hogy négy keréken guruló óriási dizájner kézitáskákkal vigye el a vevőihez az olasz gyorsételeket – olvasható az Indexen. Persze nem ők kezdenek el tésztát főzni és pizzát sütni, hanem partnereknek adják el a technológiát.
Először a texasi Houstonban, az USA-ban népszerű Domino’s étteremlánc egyetlen körzetében kezdik el kiszállítani a pizzákat, kísérleti jelleggel. A parányi járműben nem is férne el egy tartalékos sofőr, nincs semmiféle kormánykerék vagy gázpedál benne, szóval csak robotsofőr tudja irányítani, ezért eleinte egy kísérőautóval követik majd, hogy lássák, minden rendben van-e.
Ha beválik a módszer, és látják, hogy a vevők is kezelni tudják a pizzás dobozokat tartó tálcákat, akkor növelik a flotta méretét, és teljesen a robotokra bízzák a szállítást.
A Domino’s nem azért foglalkozik önjáró robotokkal, mert vonzódik a high-tech dolgokhoz. A logisztika területén egészen elképesztő munkaerőhiánnyal küzd: körülbelül tízezer embert tudna felvenni, ha lenne jelentkező. Most úgy tűnik, nem a HR-osztály fogja megoldani ezt a problémát, hanem a Szilícium-völgy és a fejlesztési részleg. (Tóth Balázs, index, Ars Technica)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több zacskós levest fogyaszt a magyar
A legfrissebb FMCG-trendek azt mutatják, hogy a magyarok egyre inkább…
Tovább olvasom >A Wolt éves összefoglalója: a magyarok sajtburgert rendelnek házhoz
Az elmúlt év során a Wolt, Magyarország egyik vezető ételrendelő…
Tovább olvasom >Pick: a virsli dobogós helyen szerepel meleg gyorsételek rangsorában
A virsli nem hiányozhat a szilveszteri asztalról, de a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >