Grüne Woche: Magyar élelmiszerek a nemzetközi érdeklődés fókuszában
Gráf József agrárminiszter a berlini vásárközpontban tartott csütörtök délutáni sajtótájékoztatóján 80 német es külföldi újságírót tájékoztatott a magyar élelmiszerek széles, kiváló minőségű kínálatáról.
Este aztán megnyílt a Grüne Woche, az egyik legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari szakkiállítás. Az ünnepelyes megnyitón magyar táncosok es zeneművészek léptek fel a Nemzetközi Konferenciaközpontban.
Összesen 41 magyar cég állít ki az Agrármarketing Centrum által szervezett közösségi standon, amely most először vesz igénybe egy teljes csarnokot. Olyan ismert vállalatok mellett, mint a Bonbonetti, Cerbona, Hungerit es Univer, kis- és középvállalatok is bemutatják kínálatukat.
A nyitónap előtti csütörtök hagyományosan a politikai rendezvényeké. A növényi olajok árának 30 százalékos emelkedését prognosztizálta Ilse Aigner német élelmezésügyi, mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi miniszter. Számít a tej drágulására is, míg szerinte a hús ára egyelőre stagnál.
– Ha a német élelmiszer-kereskedelemben továbbra is az árverseny uralkodik, akkor az a minőség rovására megy, és a fogyasztók látják majd a kárát – jelentette ki. – Pedig az élelmiszer nem egy áruféleség a sok közül, hanem létszükségleti, és meghatározza mindnyájunk életének minőségét.
Gráf József hangsúlyozta, hogy hazánk azon kevés közép- és kelet-európai ország egyike, amely több árut ad el Németországban, mint amennyit onnan behoz.
Pénteken 56 ország 1600 kiállítója várja tíz napon át a szokásos 400 ezer látogatót. Ezernyi "Ungarn" felirattal és fűszerpaprika logóval találkozhatnak majd.
Szombaton több mint 50 agrárminiszter vitatja meg a mezőgazdaság és a klímaváltozás kölcsönhatásait Berlinben, a Grüne Woche kísérőprogramjaként – jelenti Berlinből tudósítónk, Bajai Ernő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >