Gombafogyasztást népszerűsítő kampány indul az Európai Unió társfinanszírozásával
Az „Európai gomba, a rejtett gyöngyszem” szlogennel gombafogyasztást népszerűsítő kampányt indít a European Mushroom Growers Promo Group (GEPC Promo) az Európai Unió társfinanszírozásában Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban és Spanyolországban – közölte a több nemzeti szakmai szervezetet képviselő GEPC Promo csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az 5 millió eurós kampány három év alatt várhatóan 28 millió eurós forgalomnövekedést eredményez. A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét az európai gomba számos előnyére, fontos szerepére az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozásban. „Megfizethető, egész évben elérhető, változatos, gazdag, könnyen elkészíthető, rendkívül fenntartható, semmi sem hiányzik, az európai gomba egy valódi kincs” – fogalmaznak a közleményben.
Az európai gombatermelő ágazat éves forgalma több mint 1,5 milliárd euró
A legnagyobb európai gombatermesztő Lengyelország és Hollandia, ők a teljes európai termelés több mint 50 százalékát adják, majd szorosan követi őket Spanyolország. A legnagyobb mennyiségben termesztett fajta a csiperkegomba. A termelés 2020-ban elérte az 1 063 700 tonnát, amelyből 64 százalék a frissáru piacra, 36 százalék pedig feldolgozásra került.
A gombatermesztés jelentős beruházásokat igényel, de ezek a számok az elmúlt években viszonylag stabilak maradtak
A mintegy 2900 európai termelőt jelentő ágazat a foglalkoztatás szempontjából is nagyon fontos, több mint 40 000 közvetlen munkahelyet biztosít, különösen a vidéki területeken – írják a közleményben. Megjegyezték, a friss gomba értékesítésének 70 százaléka kiskereskedelmi láncokon keresztül történik, főként hipermarketekben és szupermarketekben, a fennmaradó 30 százalék a vendéglátóipari felhasználást szolgálja. Az elmúlt években mind a kiskereskedők, mind az éttermek által fizetett felvásárlási ár nagyon stabil maradt, mintegy 3 euró körül alakult kilogrammonként.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Limitált kiadású őszibarack és lime ízekkel jelentkezik a Pepsi idén nyáron
A grillpartik szerelmeseinek szánt italok a vállalat azon stratégiájába illeszkednek,…
Tovább olvasom >Új kampányt vezet be a HELL ICE COFFEE
A HELL ICE COFFEE 2023. áprilisában indította el a termékportfóliója…
Tovább olvasom >További cikkeink
BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Ezekből a RevoCupokból ihatunk idén
Több mint 400 mű érkezett a VÍZió nevű grafikai pályázatra,…
Tovább olvasom >